loop Posted May 5, 2004 Share Posted May 5, 2004 Är det bara att slipa bort innan man svetsar eller är det något mer som rekommenderas? Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted May 6, 2004 Share Posted May 6, 2004 ventilation och bra fömåga opå att hålla andan :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 6, 2004 Share Posted May 6, 2004 Slipa noga, gasen som bildas har en märklig egenskap att få det att bubbla i svetsarna. Och glöm inte att dricka mycket mjölk efter svetsningen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loop Posted May 6, 2004 Author Share Posted May 6, 2004 Mjölk? Jag gillar inte mjölk. Jaja, då är det bara att slipa då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 7, 2004 Share Posted May 7, 2004 Oavsett hur väl man slipar, så blir det ändå kvar en del galv. Och när man svetsar galv bildas ju som bekant en rätt så otrevlig gas. Skulle du känna dig skum efter svetsandet så är det mjölk som gäller som motgift, även om det inte är gott. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted May 7, 2004 Share Posted May 7, 2004 eller grädde :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted May 7, 2004 Share Posted May 7, 2004 Vad är det egentligen i mjölk som hjälper mot galvfrossa? Kalk? D-vitamin? Jag tål inte mjölk längre, så det kanske kan vara bra om man visste det utifall att... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 7, 2004 Share Posted May 7, 2004 Jag tror att det är för att det är basiskt, så det är nog kalken som är bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 8, 2004 Share Posted May 8, 2004 Då går nog även tavelkrita bra att knappra på:).... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts