Jump to content

Koppling


volvo7
 Share

Recommended Posts

:prop: Har någon bytt ut kopplingsvajer mot hydralisk kopplning från S/V70 med slavcylinder runt ingående axeln på v lådan dvs lika konstruktion som saab ?

Detta gäller en B230 med M47 låda !

Link to comment
Share on other sites

Varför inte använda en hydraulisk kopplingscylinder som är anpassad för B230 och overdrivelådan (om det är den som heter M47)? B230 fanns ju både med vajer och hydraul.

Link to comment
Share on other sites

:prop: Har någon bytt ut kopplingsvajer mot hydralisk kopplning från S/V70 med slavcylinder runt ingående axeln på v lådan dvs lika konstruktion som saab ?

Detta gäller en B230 med M47 låda !

Svar

Ville få bort kopplingsarmen för att få motorn längre bak !

Link to comment
Share on other sites

Jag håller på med att försöka få dit en saab-cylinder i sprängkåpan, och det är trixigt... Jag har svarvat insidan på kopplingscylindern så att den går utanpå röret runt ingående axeln, men då blev det bara cirka 1,5 mm gods kvar. Sen måste man ta bort en hel del material i botten på sprängkåpan också så att kopplingscylinden kommer tillräckligt långt ner. Klart jobbigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...