Jump to content

MT75 Växellåda bortskänkes


cealm

Recommended Posts

Någon som vill köpa en MT75 växellåda? Kommer ursprungligen från en Scorpio. Tvättad och fin, spakstället är lika tvättat, målat och fint.

Lämpligt hämtpris: 500kr

CIMG5213%20(Medium).JPG

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Den satt på en Sierra DOHC men vilka fler som passar vet jag inte eller det kanske jag vet för jag har köpt en Scorpio och den har visst också MT75. Behöver du Scorpio delar också?

Själv skall jag ha drivaxlarna och möjligen baknaven men i övrigt tror jag inte det är något som jag behöver. Den bilen är också billig.......

Link to comment
Share on other sites

Vad jag behöver? Jo kanske ett garage till att börja med :prop:

Jag går mest och drömmer om vad jag vill bygga.

Tackar för ett snabbt svar

/Linus

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Någon som vill köpa en MT75 växellåda? Kommer ursprungligen från en Scorpio. Tvättad och fin, spakstället är lika tvättat, målat och fint.

Lämpligt hämtpris: 500kr

CIMG5213%20(Medium).JPG

Har du lådan kvar ? jag köper den av dig i så fall, du kan maila mig på lars-olov@kiruna.cc

// Lasse

Link to comment
Share on other sites

Lådan är kvar och den söker nytt hem. Vilket hem skulle den få hos dig, Sevenbil eller?

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

På fredag drar MT75 först nordöst ut cirka 14 mil sedan långt långt väldigt långt söderut. Det är då jag får oväntat välkommet besök på morgonen. Fast nu är det inte längre oväntat för jag vet ju om det. En Sevenåkare på genomresa med Volvodragbil och släpkärra. Det är det jag säger. Helt suveränt att bo där två Europavägar går ihop. alltid är det någon på forumet som stannar till för att sedan swischa vidare uppåt eller neråt eller åt sidorna i Sverige.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

MT75-an har fått ett nytt hem. Endera dagen kanske den får komma ut på tävlingsbanorna hos nya ägaren. Tills vidare kommer den ligga i "hot standby" om något händer med lådan som är i hans bil.

Link to comment
Share on other sites

yes Calle

den har boat in sej på hedersplats i garaget, precis jämte min på samma resa hämtade Ford Atlas axel.. :hypocrite:

dom kan ligga där och snacka Ford ... på resan var jag ca 100m ( tror jag ) från Stigges hus..tänk

om han vetat att det låg en Atlas ca 3km från hans hus när hans kronhjul rasade i Köln axeln :banghead:

tack än en gång Calle för trevligt och inspirerande samtal

Edited by auditsq
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...