Jump to content

Det tar emot


Recommended Posts

att skruva/meka/krypa i garaget när solen skiner för fullt utomhus och man hör alla hojjar som åker omkring :(

Men ska man bli färdig i år så......

Link to comment
Share on other sites

Då får man ta och öppna garage dörrarna så solen kommer in, sätta sej i bilen, dricka något gott och tänka på hur härligt det blir när bilen är klar:)

Så gjorde iaf jag idag, vart så mycktet trevligare:)

Link to comment
Share on other sites

Det kan vara värre... de har utlovat regn i eftermiddag i Stockholm, lagom till att jag måste sätta på nya hjul på min Volvo eftersom de snott dem två av dem och låsmuttern samt min bakspoiler under natten. Inte kul att hitta bilen upp-pallad på stenar och grenar... :(

Link to comment
Share on other sites

det var ju tur att den va uppallad ivarje fall. när pappsen kom till baks till fastlandet från utö en sommar stog bilen på bromsskivorna. så fast han fixat fram nya hjul kunde han inte skruva dit dom för domkraften gick inte in under bilen. :icon_angry: vad förbanad man blir när sånna jävlar varit framme.

Link to comment
Share on other sites

Var det några dyra fälgar?

Såg en bil som hade låsbultar på alla fem bultar:) Det kan kanske vara en idé, men känns dumt att man ska behöva ha det i huvudtaget...

Link to comment
Share on other sites

Jag hade tur, de hade lagt stenar under på rätt ställe så jag klarade plåten runt bromsskivorna. Fick låna ett extra reservhjul, sen var det bara att åka ner till Bilia och tjata på Volvia tills man fick ut två nya hjul. Spoilern återstår dock att fixa.

Det märkliga var att de inte snodde ett par Raybans och CD-skivor som låg bredvid låsmuttern...

Men skoj är det inte... där brukar ju min sjua ibland stå över nätterna....

Link to comment
Share on other sites

Tack för erbjudandet! :thumbup:

Den är inte helt lätt att sno dock, inte utan bultsax modell större och trailer. Jag brukar kedja fast den i en stolpe, slå på immobilizern, aktivera den dolda switchen, ta ut huvudströmnyckeln, ta av batteriskon, svepa in hela bilen i biltäcke samt presenning....

Men det är klart, hjul kan dom ju alltid plocka... det behövs ju knappt domkraft om dom är ett par stycken illivilliga typer :whip:

Inte för att de har nytta av den men ännu värre vore om de snodde huven...

Sån köper man ju inte bara en ny sådär över disk.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. lite OT, men undra hur försäkringsbolagen löser en sådan sak...

vissa av våra saker går ju inte att köpa "över disk" utan måste specialgöras... hur värdesätter dom det ?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dom löser in hela bilen och ger dig en VW Polo från 1982 som ersättning. :)

Fast du får betala självrisken + lite till för nu får du ju en bil med tak och allt. ;)

Skämt åsido, det vet jag inte, det måste jag kolla upp.

Link to comment
Share on other sites

Vilken procedur för att lämna bilen:) skönt med garage då...

Dom däcken och fälgarna kostar ju en slant ändå, för mycket för att man ska tycka det är roligt om någon kommer och tar dom.

Link to comment
Share on other sites

Det är kanske två tre gånger på en säsong som den står på gatan utanför huset över natten, annars står den i garaget som jag hyr, tyvärr ligger det en bit bort. Så det är inte så ofta som bilen måste "plastas" in. ;)

Link to comment
Share on other sites

det e farligt med fint väder och en körbar lotus :hypocrite: blir ganska mycket o köra istället för o arbeta :prop: men det e väldigt skönt o hålla på med den ute i solen istället för det mörka garaget :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...