Bengt Norell Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Jag har en Swift Gti motor och 5 vxl Samurailåda som blivit över. Tanken var att sätta den i en Morris Minor men den passade inte riktigt i hålet. Motorn är komplett med kablar och Ecu men saknar generator. 2000:- är priset Hälsningar Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 (edited) Du har ett PM strax eller telefon om jag hittar ett bra telefonnummer vill säga. Klockrent, såg annonsen inom tre minutersintervallet 07:56 till 07:59. Edited November 25, 2009 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 25, 2009 Author Share Posted November 25, 2009 Såld efter 3 min. Nytt svenskt rekord? /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Hi hi Förstod nästan det, du kunde lika gärna ha PM:at till Calle direkt istället för att lägga upp en ny tråd. Grattis till er båda, en win -win kan man säga. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Det måste betyda att Swift Gti motor och 5 vxl Samurailåda är en snabb kombination :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Är det en antydan till ett 0 till 100 km/h med tid bättre än 9,28? Nu skall vi inte ta i här, tänk på en gammal man......... som kör vi lugnt och sansat....till skillnad från er ungdomar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 en till som tänkt sig att se ljuset... :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Michael Th: Hmmm, med Swift eller bättre än 9,28. Nä jag vet du har ju en Swift i garaget, Kompis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 (edited) bara glöm bort allt som heter plattjärn och plåttjocklekar över 2,5 mm ,och du skall se man behöver inte sådant.. då blir det en nätt och förhoppningsvis snabbare bil(än 9,28) thihi.... Edited November 25, 2009 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Bumpar igång den här tråden igen för jag har bestämt mig att Swiftmotorn och tillhörande växellåda blir över och kommer inte användas. Det är en Swift Gti motor och 5 vxl Samurailåda. Motorn är komplett med kablar och Ecu men saknar generator. Samma pris som jag gav dvs 2000:- hämtat och klart i Arboga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Ooh, nu blir jag sugen på det till min bil... men jag får nog stå över för Arboga är lite långt bort. Sen är det nog bäst att jag bygger med något lite mer "standard". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Rohan: 25 mil enkel resa för en Swift Gti och 5-växlad låda. Hmm är det verkligen Arboga som är långt bort eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 (edited) Jadu, det är väl en fråga om perspektiv misstänker jag. :) Min bror ska flytta hem lite grejer från Karlstad men det blir en rätt dryg omväg men jag måste höra med honom om han har plats över. Hur pass väl passar motor och låda? Behövs det någon anpassning eller är det bara att skruva ihop? Edited June 12, 2010 by Rohan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Så rätt så om perspektivet. --- rätt dryg omväg ---- Delar inte riktigt den uppfattningen. Karlstad -- Skövde --- Eksjö cirka 30 mil Karlstad -- Arboga --- Eksjö cirka 15 + 24,5 = 40 mil Så det som skall sättas i realtion till varanda med perspektiv på dig är att mersträckan är 10 mil jämfört med om du själv skulle åka 24,5 x 2. Plus att det är din bror som får köra inte du. Motor och växellåda är bolt-on. Lite att fundera på och en bror att övertala (eventuellt han kanske blir överlycklig att få ett skäl att åka till Arboga). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Verkar som jag får stå över detta erbjudande. Förhoppningsvis hittar grejerna snart en annan ny ägare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Är grejorna i startklart skick eller är det stora renoveringsbehov? Lite intressant låter det? Vad har den för effekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jalle Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Hej! Finns grejorna kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Ja de finns kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 (edited) tja jag handlar gärna motorväxellåd-kombinationen..om du kan placera grejerna på en halvpall och skicka med bussgods till blekinge.. Edited July 19, 2010 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jalle Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Cealm du har PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Drivlinan är såld nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts