Antas Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 (edited) Min första konstruktion på hjulspindel bak tyckte jag fick en alltför stor lutning på coilovern. Har nu flyttat nedre fästpunkten in mot diffen och övre fästpunkten ut mot hjulet. Allt verkar bra förutom att fjädringsvägen förefaller kort. Vet inte om det är inbillning eller om den räcker. Konstruktionsmässigt blir "slaglängden" kortare om man vinklar upp coilovern jämfört med att den är vinklad. "Omvinklingen" syns på bilderna. Dämpare och fjädrar kommer från tävlingssnöskotrar. Med två personer i bilen (80+87 kg), inget bränsle (ca 37 liter) är vikten på bakhjulen ca 280 kg/hjul,med enbart förare ca 230 kg/hjul. Jag mätte lämplig max/min slaglängd ikväll och den bör vara ungefär 330/220 mm. Någon som har synpunkter på fjäderstyrka, max/min "slaglängd" och var det är rekommendabelt att köpa coilovers? Första trafikpaniken kom i morse. Kaos i Norrbottens inland. Tänk att alla blir så förvånade och överraskade varje höst! Edited August 6, 2011 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.