extrem Posted October 3, 2009 Posted October 3, 2009 hej på er! är ny gammal här typ... har nu lyckats få tag i byggplats i början av februari 2010... i och med att jag tidigare är saab nörd så är det en sådan motor jag ska ha då jag lätt kan fixa med den själv! 2,0 turbo med steg 1 bör ju räcka långt eller? men vilken sjua ska man bygga?? finns ju en hel del kitt å välja bland.... och nu när motor valet är gjort kanske ni kan hjälpa mig med vilket kitt som passar bäst för mig! effeckten kommer va mellan 200-300hk troligast ca:200-250.. om man kan hålla sig. och själv klart blir det med orginal fläckt vid bilprovningens koll. mvh johan Quote
ord bind Posted October 4, 2009 Posted October 4, 2009 hej på er! är ny gammal här typ... har nu lyckats få tag i byggplats i början av februari 2010... i och med att jag tidigare är saab nörd så är det en sådan motor jag ska ha då jag lätt kan fixa med den själv! 2,0 turbo med steg 1 bör ju räcka långt eller? men vilken sjua ska man bygga?? finns ju en hel del kitt å välja bland.... och nu när motor valet är gjort kanske ni kan hjälpa mig med vilket kitt som passar bäst för mig! effeckten kommer va mellan 200-300hk troligast ca:200-250.. om man kan hålla sig. och själv klart blir det med orginal fläckt vid bilprovningens koll. mvh johan Hur mycket vill/kan du göra själv? Vilken växellåda hadde du tänkt använda, om opelomega så är den stor med utrymesbrist som följd. Även val av bakaxel är ju n sådan sak som styr valet. Många frågor men inga svar. på`t igen så kan vi hjälpa dej bättre! mvh jean Quote
extrem Posted October 4, 2009 Author Posted October 4, 2009 (edited) då ska vi se! hur e klumpen från en bmw m30?? och m40 lådan från bmw i detta bygge? tar i mot tips... kanske ni tycker det är bättre med en hel bakaxel? det ska va en styv å stadig rackare!! Edited October 4, 2009 by extrem Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.