Jump to content

Bränslepump Mc Motor


Recommended Posts

Tjena

Funderar om någon har provat att köra med original pump från MC? (Ni som har mc-motor)

R1:an har pumpen monterad underifrån genom "ett hål" och jag tänkte fixa motsvarande i alutanken.

Någon som har så eller provat?

Annars, vad kör ni med för pump? (R1:an har ingen retur av bränsle från spridarbrygga till tank, vad jag har förstått..?)

Orkar den trycka ända ram till motorn, då det skiljer ca 3m slang mot original?

Edited by Henrik H
Link to comment
Share on other sites

Jag har funderat i samma banor, min hayabusa motor har också regulatorn inbyggd i pumpen.

Någon anledning borde ju finnas att det inte finns några bilar med samma system.

Kanske problem med att få ut luften om systemet tömts och även tryckfall som du skriver.

Jag lutar åt att använda en vanlig bilpump och regulator men har inte bestämmt mig riktigt.

Link to comment
Share on other sites

skulle man inte kunna ha en enkel elektrisk bränslepump som trycker fram bränslet till en liten catch tank i motorrummet med en retur ledning till tanken,sen suger originalpumpen efter behov, från den tanken..

vad vet jag....

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Jag vet engelska byggen med orginalpump i tanken, dock kommer den väl ganska lågt om tanken är lågt placerad och dessutom med en catch i tankens undersida eftersom pumpen sticker ut under tanken.

Ett alternativ är ju som Michael TH skriver.

Annars är det väl vanligast med en extern bilpump och regulator med returledning. Krävs ju inte att man flödar genom railen för det.

Link to comment
Share on other sites

Hm.. Man kanske ska prova att köra original då..!

Annars gillar jag iden med en extra catch fram med standard pumpen i.

Triggerhappy/ Jag har en catch under tanken, och den sticker ned lite, men inte mycket. Pumparrangemanget sticker heller inte ner om man monterar som original i tanken, endast anslutning för bränsle och el.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...