Henrik H Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 (edited) Tjena Funderar om någon har provat att köra med original pump från MC? (Ni som har mc-motor) R1:an har pumpen monterad underifrån genom "ett hål" och jag tänkte fixa motsvarande i alutanken. Någon som har så eller provat? Annars, vad kör ni med för pump? (R1:an har ingen retur av bränsle från spridarbrygga till tank, vad jag har förstått..?) Orkar den trycka ända ram till motorn, då det skiljer ca 3m slang mot original? Edited September 18, 2009 by Henrik H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Jag har funderat i samma banor, min hayabusa motor har också regulatorn inbyggd i pumpen. Någon anledning borde ju finnas att det inte finns några bilar med samma system. Kanske problem med att få ut luften om systemet tömts och även tryckfall som du skriver. Jag lutar åt att använda en vanlig bilpump och regulator men har inte bestämmt mig riktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 (edited) skulle man inte kunna ha en enkel elektrisk bränslepump som trycker fram bränslet till en liten catch tank i motorrummet med en retur ledning till tanken,sen suger originalpumpen efter behov, från den tanken.. vad vet jag.... Edited September 18, 2009 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triggerhappy Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Jag vet engelska byggen med orginalpump i tanken, dock kommer den väl ganska lågt om tanken är lågt placerad och dessutom med en catch i tankens undersida eftersom pumpen sticker ut under tanken. Ett alternativ är ju som Michael TH skriver. Annars är det väl vanligast med en extern bilpump och regulator med returledning. Krävs ju inte att man flödar genom railen för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 För min del försöker jag undvika en extrapump och catchtank. Men vi får se hur det går med att få till en bra sump i tanken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 Hm.. Man kanske ska prova att köra original då..! Annars gillar jag iden med en extra catch fram med standard pumpen i. Triggerhappy/ Jag har en catch under tanken, och den sticker ned lite, men inte mycket. Pumparrangemanget sticker heller inte ner om man monterar som original i tanken, endast anslutning för bränsle och el. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcuZ Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Jag lutar åt att använda en vanlig bilpump och regulator men har inte bestämmt mig riktigt. Har en Bosch i obruten förpackning, pump alltså - hör av dig om intresse... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Tackar för erbjudandet men jag har en ny pump liggande sen tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.