Lennart Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Jag söker en kåpa som passar till T9-lådan och till Kentmotorn. Har letat på skroten men inget hittat. Finns det någon på Forumet som kan hjälpa mig? Lennart 0708 131288 0503 13128 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Har du ingen kåpa alls nu? Sierrans pinto ska ha samma bultdelning. även de gamla V4-V6 ja i stort sett alla Ford utom de senaste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 (edited) Ha ha thomas hann före Jag trodde att att vanliga sierra kopplingskåpan passade direkt på kentmotorn. Men jag kan ha fel. Edited September 18, 2009 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lennart Posted September 18, 2009 Author Share Posted September 18, 2009 Kentmotorns växellåda är i ett stycke med växellådan så den går inte att använda. Jag har letat efter kåpa men inte hittat någon av rätt typ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 ok, när man köper en typ-9 på skroten så brukar man få med både låda och sprängkåpa. Det du skall ha är en sprängkåpa från en äldre sierra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemeco Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Kentmotorns växellåda är i ett stycke med växellådan så den går inte att använda. Jag har letat efter kåpa men inte hittat någon av rätt typ. Saknar du fortfarande sprängkåpa (bellhouse) för T9 Fordlåda Har nog en i gjutjärn / Bengt Metz bor i Oxie utanför Malmö bengt.metz@tele2.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts