Daffe Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Äntligen ser man slutet i tunneln, tjejens bil klarade SFRO2 och ljudprovet i onsdags 75db i snitt. Nu väntar man på Sfro protokollen och sedan skall Transportstyrelsen få en lunta. Har vi tur kan tjejen och jag ta en tur tillsammans i höst. Det har varit en tuff vinter, vår och sommar att plocka ihop två bilar. Den Röda är tjejens och den Svarta min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Gratulerar. Ja det förstår jag att det varit tufft med 2 bilar. Men vad kul att ni har varsin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 kan inte bestämma mig vilken som e snyggast.. båda har sitt,det måste vara skitkul att kunna välja vilken man vill köra(om nu tjejen tillåter det...) :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Jag gillar bägge lika mycket.jag ser att ni klätt in bakskärmarna med aluminium, det är bra för är det nåt som de drar upp så är det grus. trots att jag har stänklappar som nära går i marken så blästras det och man har grus i sittbrunnen t.o.m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Grattis till godkänd SFRO 2 och bullerprov. 75 dB det är en tyst bil det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted September 11, 2009 Author Share Posted September 11, 2009 Besiktnings dämparen sitter fortfarande på. Det kommer att tas av sedan, så istället för att avgasröret som smiter ut under bakskärmen till en välpackad dämpare som ligger under tanken kommer det att svänga ut i en krök framför bakskärmen. Det som är lite märkligt är att när jag besiktigade den svarta med likadan motor och samma system fick jag 79db och nu med den röda fick jag 75db, /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Grattis! Avundsjuk är bara förnamnet. Hoppas du får allt snart så du hinner åka lite innan värmen försvinner. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts