Borken Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Jag pillar lite med kylsystemet. Har en ny glänsande kylvattenbehållare men den har ingen övertrycksventil i locket, bara ett litet hål (blir en snygg fontän när vattnet blir varmare). Finns det lösa övertrycksventiler att köpa, locket är gängat så förmodligen blir det svårt att hitta ett trycksatt lock? Eller behövs det kanske inget tryck i ett kylsystem, motorn är en BMW M10 som vanligt. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 det tål högre temperatur innan det kokar med tryck i systemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 27, 2009 Author Share Posted July 27, 2009 Jepp jag är fullt medveten om det, annars skulle jag inte letat övertrycksventil. Blir väl till och slänga dit en plastbytta istället :-( /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts