gka Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Hallå hallå Efter att ha halat upp och ned motorn ytterligare två gånger (börjar få lite kläm på detdär) funkar kopplingen igen och oljan stannar där den ska nästan hela tiden. Då är nästa problem (som straff för att man är så långsam med att få ut bilen på vägen igen antagligen) att ett bromsok kärvar rätt ordentligt. Inget annat att göra än att skaffa en renoveringssats antar jag. Men vad ska man säga till gubbarna i butiken? Jag har ju spindlar från Triumph och jag gissar att även oken är precis samma som brukar sitta även på äldre Caterham som standard. Är det samma ok som Triumph Spitfire eller vad kan det vara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 jag har Triumph ok som du kan titta på. att få ut kolven brukar inte vara större problem med en fettspruta. man kan komma upp i 200 bar med en sån. sedan putsa bort rost och smörj med specialfett. jag har sånt hemma så ta oket med dig och ring mig 0768549805. Lördag o söndag är jag på Nostalgia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Hej! Det finns två olika originalok till Spitfire, kolla på: http://www.rimmerbros.co.uk/rimmer/triumph...re/brakes#Front Disc Brakes & Fittings // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 Bra info! Jag tror dock inte på Spifirespåret längre sedan jag hittade vilka bromsbelägg jag har, och det verkar tyda på ok från Capri eller nån TVR. Beläggtypen heter MGB633: http://www.merlinmotorsport.co.uk/p699/MGB...oduct_info.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 OK! Men...... http://www.tssc.org.uk/index.php?option=co...5&catid=187 // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 Gutt! Frågan är då bara: metric eller inte metric. På nåt ställe på oken står det Type 16 och på ett annat Type 16 PB. :unsure: Frågan är vad det är som är metric också, för om det bara är infästningen som skiljer så kan man köpa renoveringssats till vilket som... Nu klarar det sig ett tag till utan renovering, men det är bra att veta. Tack för tipsen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.