Jump to content

Zero Seven


Axene

Recommended Posts

Hejsan alla Locost byggare. Det här blir mitt första inlägg här på forumet men förhoppningsvis inte sista. Nu ska jag sälja min mc för att börja med att planera mitt första Locost bygge tillsammans med en kompis.

Vi har tittat runt lite på olika märken som Mk Indy, Westfild och nu senast Zero som Robin Hood ligger bakom tror jag. Vi känner att vi vill ha ett kitt som man får ganska mycket saker till och som är relativt billigt och det verkar Zero vara. Men frågan är om det är någon som bygger en sådan eller vet lite mer om den. Kittet vi är sugena på är Zero plus.

Här kommer en länk till Zero sidan. http://www.zerokits.com/

Mvh Erik

post-3189-1245397403_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Välkommen hit!

Robin Hood verkar ha spottat upp sig ganska ordentligt med sin ZERO. Chassit ser riktigt välgenomtänkt ut - sedan hänger det på om de fått till hjulvinklarna också. Kul!

Link to comment
Share on other sites

Jag har pratat med återförsäljaren här i Sverige och han säger att ramen är lite kraftigare byggd än original för att bli godkända här i Sverige. Man får givetvis vänster styrd. Dom håller på att bygga en och den har gått igenom första SFRO besiktningen.

Vill gärna veta om det är något speciellt man ska tänka på innan man köper ett kitt.

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

Välkommen hit och lycka till med bilen

Antar att det var du som ringde för någon vecka sedan :)

Det var min polare som jag ska bygga med som ringde dig. Får tacka för den informationen vi fick av dig. Hoppas det var ok att vi ringde.

Vi kanske hörs nån mer gång för flera tipps.

Mvh Erik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...