Jump to content

vart kan man köpa Brooklands vindavisare?


Loterus

Recommended Posts

jo den sidan hitta jag oxå men hade hoppats på att man kunde köpa från sverige vill hellst inte ge ut visa nummer på internetblanketter precis.. meila o fråga om dom kunde skicka räkningen genom paypal eller något annat..

Link to comment
Share on other sites

kolla med din bank om dom har "temporära" visanummer ??

fungerar endast för ett köp eller giltig i 30 dagar...

mer info:

Fördelar med Säkra kortbetalningar:

*Du behöver aldrig exponera ditt vanliga kortnummer på Internet.

*Bara köp du anmält till oss går igenom.

*Internetkortet fungerar på alla sajter i världen som tar emot kort.

*Du ser dina köp med Internetkortet som vanligt på ditt kontoutdrag eller din månadsfaktura.

http://nordea.se/privat/tjanster/prodreg/s...t/frameset.html

Link to comment
Share on other sites

ah föreningssparbanken hade så kallat E-kort.. ungefär samma princip som nordeas lösning.. tack för tipset..

och jo jag har oxå handlat ganska mycke över nätet men nästan bara genom paypal eller direkta kontoöverföringar.. käns lite dumt o riskera att nån nörd kommer åt mitt kort nummer o handlar me d.. :whip:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.

Jag har ett speciellt "E-handelskonto" på banken till vilket jag har ett visa-kort. Sätter in lämplig summa pengar vid varje handelstillfälle. Skulle någon sno mitt kontonummer så kan de bara länsa detta konto. Smart,va! :thumbup:

Ett tips ang. aeroscreens. Den har firman har bra priser och mycket prylar. Scrolla ner på sidan så hittar ni aeroscreens för £48.94.

http://www.woolies-trim.co.uk/misc.html

Ha det!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag måste bara berömma Woolies för deras fina service..

När jag fick Brooklandrutorna för ett tag sedan så öppnade jag bara det ena paketet.. Det var lite fästen och smådelar i det så jag lät det andra vara tejpat..

När jag nu skulle provmontera båda rutorna upptäkte jag att den andra rutan var skadad ... (klantigt att inte öppna bägge på en gång) !

Jag kontaktade Woolies och utan något krångel skickade de fraktfritt ett nytt glas med gummilist åt mig... tog mindre än en vecka!

Det tycker jag är fin service...! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jag kör med hemgjorda brooklands, och som Jocke säger så funkar de riktigt bra. Fördelen med brooklands jämfört med hel ruta är att det blir mindre turbulens i sittbrunnen, hur konstigt det än låter. Luftströmmen bryts bara framför huvudet vilket gör att det blir mindre virvlar bakom rutan /rutorna.

En hel ruta skapar ett undertryck bakom rutan som upplevs som att det blåser framåt när man kör, det drar i nacken och håret blåser framåt! Det är därför som en del moderna cabbar har en liten "ruta" eller platta mellan nackskydden på stolarna för att störa den framåtsugna luften.

I regn så blir jag blöt på vänster armbåge (från framhjulet), och fuktig uppe på axlarna. Säger en del om hur luftströmmen går.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, intressant. Jag har/hade tänk bygga med "normal" ruta för att minska blåsten, men det är kanske en liten (eller två små) som gäller även om det vid första tanken verkar märkligt. Man kan ju alltid byta!

Någon annan med åsikter om brooklands?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...