Jump to content

Kinnekulle


kimmen

Recommended Posts

Här är en film från Kinnekulle i helgen, är en modsport tävling.

Kan ju vara kul för er som inte varit där och som ska dit i Augusti med klubben.

/Kimmen

Link to comment
Share on other sites

Trevlig film och bra bild samt att jag gillar att se både framåt samtidigt som jag ser rattrörelserna.

Sedan kommer "den personliga baksidan". Jag är anmäld i tråden för Kinnekulle 23 augusti men det vete katten om jag åker ner dit. Det går fort och kräver mycket rutin. Jag har ingen rutin på bana och kör inte så fort heller. Den banhastigheten jag skulle hålla ger bara "felparkeringsböter". Det där tål verkligen att tänka på hur jag skall göra. Å andra sidan får jag heller ingen rutin om jag inte provar.

Det här blir inte ett lätt val.

Link to comment
Share on other sites

Hur tänker du nu?

Banåkningen är för klubbens ALLA medlemmar. Spelar ingen roll om man är en fantom på banan lite mer osäker och kanske inte fullt lika snabb.

Troligen kommer vi också dela upp åkningen i olika grupper (iallafall i början) så att ingen ska behöva känna sig illa till mods.

Stannar du hemma pga att du tror att banan är för svår, kommer jag att bli arg på dig ;)

Link to comment
Share on other sites

Det är helt riktigt som Micael skriver, att vår bankörning är till för alla medlemmar med 7:a.

Det är ingen racertävling utan en träning på bana för både nybörjare och erfarna.

De som är erkänt snabba och har stor erfarenhet har ett särskilt ansvar att köra på ett sätt som gör att alla kan vara med.

Vi som är nybörjare har ju chansen att lära oss av Kímmen och andra,

så att hoppa av bara för att det verkar gå för fort är ingen bra idé.

Detta är ju en gyllene chans att få lära sej hur man kör en seven snabbt på bana och den chansen tänker inte jag missa även om

jag inte tänker börja tävla.

Jag tänker också studera filmen noggrant för att lära mej lite innan det är dags att köra själv.

Link to comment
Share on other sites

Hörru Cealm, du är inte anmäld till en modsport tävling utan en vanlig banräff.

Du har inget att oroa dej för, inte så illa att få åka på en enkelriktad väg som är 15 meter bred där man i princip överallt kan somna till och åka av för att bara hamna i en sandlåda.

Det går fort och kräver mycket rutin.

Det går ju inte fortare än du gasar, och rutin och fart går väl hand i hand :eclipsee_steering: .

Link to comment
Share on other sites

Jag är inte heller lika snabb som jag vill tro :D Utan jag tror mest man kommer sitta och titta i backspeglarna och vara fullt koncentrerad på att hålla sig på banan.

Link to comment
Share on other sites

Jag läser vad ni skriver och det är kloka synpunkter men jag har stor respekt bankörning (och respekt för om Micael blir sur.........) Det är inte 23 aug än .... Jag är ju mer van med cruising fart.....

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...