Jump to content

Vad Betala För Rör?


Schäfer

Recommended Posts

Är i startgroparna att börja bygga, men har inte riktigt fått koll på vad som är bra pris och inte på material.

Fyrkantsrör, 25x25x2, vad ska man betala för dom t.ex.? Antar att övriga rör bör hålla ungefär samma kilo-pris.

Edited by Schäfer
Link to comment
Share on other sites

svårt att svara på.... Listpris ut till privatperson eller till företag som handlar flera ton i taget???

Som privatperson fick jag sist jag köpte 25*25*2 1st 6meter betala 305:- -15% + Statens provision 25%

men det går säkert att hitta billigare genom kontakter.......

(vilket jag inte har några)

//Toffe

Link to comment
Share on other sites

Priser som folk fått för över ett år sen är inte så väldigt intressanta, eftersom det var helt andra metallpriser då. Skriv gärna när ni köpte eller fick pris på rören också.

Tibnors prislistor, vem riktar dom sig till?

Edited by Schäfer
Link to comment
Share on other sites

Jag handlade för max en månad sen....

Tibnors lista gissar jag är riktpris ut till slutkund sen har företagare mer eller mindre rabatt.

Jämför med klubbmedlemmar här som har 50% på Hydroscand ( sömlösa hydraulrör till bärarmar mm.)

//Toffe

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt 56m 25X25x2 för ca 1200kr inkl moms.

Detta låter ju otroligt bra, nästan som dom har räknat fel.

Du kanske kan dela med dig av vem du köpte det ifrån. Så kanske Schäfer också kan göra ett klipp.

Min erfarenhet ligger mer åt Toffes pris om man inte kan använda någon storköpares konto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...