Tiger Sweden Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Som ni vet har SFRO en gemensam inställning gällande så liten styrradie som möjligt, sierraspindlar är inga problem (Tiger Cat, R6, B6, ERA, ERA30) men Tanusspindlar har alldeles för stor radie (Tiger AVON) det kommer en lösning på detta snart. Hoppas vi ses i sommar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Jag väntar med spänning.. :thumbsup: Hur tänker ni göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jocke_janzzon Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 +1 :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Hur gick det med detta? Jag är toknyfiken, och hoppas på en bra enkel lösning. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Vad är anledningen till denna inställning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Sweden Posted July 25, 2009 Author Share Posted July 25, 2009 Vad är anledningen till denna inställning? Hello Kimmen...testat din nya vinge än? *nyiken* Finns ett kapitel om detta med styrradie i nya SFRo boken, för stor styrradie uppåt 70-100mm kan enligt dom orsaka tex. vid hård "kurbs" körning eller mot en vägkant eller nåt kan ratten slås ur händerna på chauffören... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Sweden Posted July 25, 2009 Author Share Posted July 25, 2009 Hur gick det med detta? Jag är toknyfiken, och hoppas på en bra enkel lösning./Janne Hej! sierra spindlarna skall ju gå bra?! är de som kör med tanusspindlar...elelr motsvarande eftermarknadsspindlar med för stor radie. Går ofta använda sierra i stället för tanus eller "bygga" om tanus varianten, ska bifoga bilder på några ombyggda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Allright ni har bytt till sierraspindlar. Jag fick uppfattningen att ni hade någon annan bra lösning typ ett nytt nav eller så. Sierraspindlar funkar väl, men det kräver ju längre bärarmar nya styrarmsförlängningar och coilovers. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Sweden Posted July 25, 2009 Author Share Posted July 25, 2009 Allright ni har bytt till sierraspindlar. Jag fick uppfattningen att ni hade någon annan bra lösning typ ett nytt nav eller så. Sierraspindlar funkar väl, men det kräver ju längre bärarmar nya styrarmsförlängningar och coilovers. /Janne Har även gjort om Tanuspindlar...ska fixa kort på det snart... Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Hello Kimmen...testat din nya vinge än? *nyiken*Finns ett kapitel om detta med styrradie i nya SFRo boken, för stor styrradie uppåt 70-100mm kan enligt dom orsaka tex. vid hård "kurbs" körning eller mot en vägkant eller nåt kan ratten slås ur händerna på chauffören... Jo, jag har testat vingen :thumbsup: :racesmile: Om man har stor ratt kanske men tillåts ha mycket scrubb... :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Sweden Posted July 25, 2009 Author Share Posted July 25, 2009 Jo, jag har testat vingen :thumbsup: :racesmile: Om man har stor ratt kanske men tillåts ha mycket scrubb... :prop: Eller starka nypor...hehe...ses på kinnekulle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pågen Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Det är väl inte spindlarna i sig som är problemet utan fälgar som har ett lågt ET i kombination med spindlarna som ställer till det, med ET 48-52 skall det vara OK med taunusspindlar. Kör man med ET 10 och sierraspindlar kanske även det ger för stor scrubradie? Sedan påverkar väl fälgdiametern (eller rättare sagt hjulets ytterdiameter) radien också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Sweden Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 Det är väl inte spindlarna i sig som är problemet utan fälgar som har ett lågt ET i kombination med spindlarna som ställer till det, med ET 48-52 skall det vara OK med taunusspindlar. Kör man med ET 10 och sierraspindlar kanske även det ger för stor scrubradie? Sedan påverkar väl fälgdiametern (eller rättare sagt hjulets ytterdiameter) radien också? Visst påverkar fälgarnas ET och andra fälg, däcksdeminsioner scrubradien också...men i Tanusfallet nu så krävs åtminstånde ET på runt 50...inte så många som kör med det... Men återigen så står det en hel del om detta i SFRO´s nya bok och det är ju upp till era besiktningsmän att att avgöra era byggens köregenskaper... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Det ska bli intressant att se hur ni moddat spindlarna. Eller är det bara andra nav? Det borde ju gå att byta till ett nav som bygger mindre utåt också tycker man... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Sweden Posted July 30, 2009 Author Share Posted July 30, 2009 Det ska bli intressant att se hur ni moddat spindlarna. Eller är det bara andra nav? Det borde ju gå att byta till ett nav som bygger mindre utåt också tycker man... Japp annat nav...men det krävdes lite modifiering också...pga fälgens ET Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.