mjobålsta Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Hej Vad tror ni kan jag svetsa bärarmsrören för främre bärarmen, direkt i hylsan, hylsan är 30 mm i diameter ? När det gället skarvmuttern till bakvagnen så går jag i samma tankar att svetsa rören direkt i muttern, muttern är helt obehandlad så den är ju helt klart svetsbar. Kom med input, vad är "godkännt" ? / Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Vad ska du annars svetsa i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Tja, varför inte. Min besiktningsman klagade inte på mina bärarmar och där är hylsan i 2 mm gods. Men hör med din besiktningsman (den har d inte hört förut va ;) ) (ja, gängstängerna är tillfälliga...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 (edited) Se bara till att det inte är för klent material! Ex.v 4.4 eller 4.8 kvalitet på mutter/hylsa är nog lite dåligt. m :D h Janne Edited March 2, 2009 by Janne L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted March 2, 2009 Author Share Posted March 2, 2009 Vad ska du annars svetsa i? Ja man kan ju tex svetsa dit ett rör å sticka i hylsan som typ en svetsände, blir ju rackarns klumpigt bara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted March 2, 2009 Author Share Posted March 2, 2009 Se bara till att det inte är för klent material! Ex.v 4.4 eller 4.8 kvalitet på mutter/hylsa är nog lite dåligt.m :D h Janne Muttrar å hylsa i 8.8 kvalitet så det lär ju hålla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts