Janne L Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Hej! Jag vet att detta ämne varit upp förut men lyckas inte hitta det! Var på Saabmotorn hittar man det "rostiga" motornumret? Har en motor från 9000 CSE -97. Jag tror mig inte ens ha hittat rosten :blink: m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meanstreak68 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 På vänstra sidan mot vxl just nedanför ngn typ vevaxelgivare. Liten planfräst yta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Snabbt svar skall ut och titta :) m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meanstreak68 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Just bredvid givaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Nu hittade jag rosten men givetvis inget motornummer! Om jag nu tittade på rätt ställe. Det måste ha vara minimal stansning eller gravering för det var inte mycket oxid :blink: . m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 prova med ett fint slippapper eller stryk olja på så kan det träda fram ett nr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Jag skall prova det! Sen börjar man se dåligt, somliga säger att det har med åldern att göra :icon_oops: m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts