Janne Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Har någon åsikter om denna svets? http://katalog.luna.se/webspeed/katalog/ka...p;dokid=5250984 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meanstreak68 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Jag tror Luna gör bra svetsar. En kompis har haft Luna 240? i sin bilverkstad i många år? En trefas svets tycker jag som nybörjare är mycket lättare att få bra svetsar med(rekomenderar ej enfas). Jula har bra pris på Esab. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 det är skillnad på enfassvetsar och enfassvetsar, har du en "trafo" baserad (enfas) svets så är den kanske inte riktigt det bästa man kan hitta men har du en enfas IGBT baserad svets blir svetsfogarna lika bra som gamla trefas trafo baserade svetsar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersK Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Borde nog inte skriva detta men för ca 20 år sedan ville en kille ha hjälp med att rostlaga en bil. Jag har lånat en svets sa han. Det var en Luna, har aldrig velat ta i en sån sen dess... men de har säkert blivit bättre nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Jag är ingen svetsarguru* men jag skulle nog satsa på en Esab/kempippi eller liknande. Men är den mycket billigare så kan det kanske vara ett kap. *är utbildad svetsare, men har aldrig jobbat som det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 jag har svetsat med en "Luna mig" vet ej ålder eller modell men det var en trefas pjäs. Tyvärr var kontaktröret på den tämligen utslitet så den strulade endel (hade tyvärr inget nytt att tillgå) men mellan alla "fastbränningar" tyckte jag att den var helt ok att svetsa med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts