Jump to content

2:a Sortering På Fyrkantsrör


Stefan Berglund

Recommended Posts

Har sett i några trådar att en del köpt stålrör till ramen för 55kr metern + moms!!! Var ner på Handelsstål i Borlänge idag (Där jag alltid handlar stål) och köpte 50*50*2 fyrkantsrör för 32kr metern + moms. 25*25*2 har jag för mig kostade nånstans runt 16kr metern + moms. Det är alltså andrasortering! Rörena är sannolikt lika bra som ett 1:a sorteringsrör MEN det kan vara nån repa på röret eller en svetsskarv mitt på röret eller dyligt som bara är att kapa bort. Materialkvaliteten är det nog inte något fel på.

/Stefan

Edited by Stefan Berglund
Link to comment
Share on other sites

Köper man över disk brukar dom krydda priserna rätt bra...

..eller rättare sagt att om man som företag beställer får man saftiga rabatter, mina rör kostade 7kr(20x20x2) resp 9kr/m(25x25x2) då jag byggde. Om jag köpt dom på tibnor som privatperson skulle de kostat över 35kr/m.

Link to comment
Share on other sites

Kan man köpa genom någon som har rediga rabatter så blir priserna helt andra än de i listan. Jag har sett (på fakturor) rabatter på upp till 80%. För sådana rabatter får man nog köpa mängder i stil med större industri. Men 50% mot listpriset får nog de flesta medelstora konsumenter (inte privatpersoner utan firmor som konsumerar) verkar det.

Själv ska jag köpa genom en firma som köper bortåt några tusen ton om året... :)

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...