Jump to content

Anledningen Till Att Smita Från Familjen En Stund......


Recommended Posts

Kom ju på att jag inte har nån byggtråd, fy skäms, har ju ändå hållt på o petat i den här rörhögen nu ett år ca.

Kastar till att börja med ut lite bilder utan nån som helts kronologisk ordning, så håll till godo.

Micke

post-2377-1231367587_thumb.jpg

post-2377-1231367599_thumb.jpg

post-2377-1231367620_thumb.jpg

post-2377-1231367632_thumb.jpg

post-2377-1231367641_thumb.jpg

post-2377-1231367650_thumb.jpg

post-2377-1231367659_thumb.jpg

post-2377-1231367673_thumb.jpg

post-2377-1231367702_thumb.jpg

post-2377-1231367721_thumb.jpg

post-2377-1231367728_thumb.jpg

post-2377-1231367770_thumb.jpg

post-2377-1231367776_thumb.jpg

post-2377-1231367795_thumb.jpg

Edited by mjobålsta
Link to comment
Share on other sites

Tjena ser bra ut det där. Jag vet inte om du har varit inne på Haynes forumet och läst ,men angående a-armar bak så stämmer inte måttet. Han kör med 10mm kortade drivaxlar på var sida vilket han glömt nämna i boken. Så antigen korta drivaxlarna eller göra bakre a-armar 10mm längre.

mvh krille..

Link to comment
Share on other sites

Visst rullar den i vår men troligtvis om nu nån puttar på ....

Kapad störtbåge e bara för att se bättre i backspegeln hehe, närå jag fick den med som skrot när jag köpte ett ämne till en båge, så jag satte dit den bara för att se om eventuell höjd kunde stämma.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Fick lite grejer från UK i dag med posten.

Köpte prylarna på Ebay utav Eds motorsport för £47.50 inklusive frakt, med dagens

värde på pundet så är ju det rena rama klippet om man jämför med priserna på samma grejer här hemma.

:thumbsup:

post-2377-1231880100_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Snacka snabba ryck.....

Jag gjorde upp affären med Dave på Damper tech i fredags efter Lunch om ett sett med 4 dämpare.

Grejerna stog här hemma i hallen i dag kl 11.00 :thumbsup:

4 glänsande dämpare :wub: ..... de e porrigt värre.. min fru förstår mej inte :gives:

/ Micke

Link to comment
Share on other sites

ja de va snabba ryck.. :)

Å ja tror nog inte någon av våra "bättre hälfter" riktigt förstår oss....

När ja kör NSXen i en tunnel å gasar på å sitter me ett fånigt leende på läpparna, brukar frugan bara titta på mig å säga "-det är bara att inse... du kommer aldrig växa upp".. :D

de tar ja som en komplimang.. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Snabbt å Snabbt visst när man väl är i garaget så går det väl relativt snabbt, men ändå tycker man att det

segar å segar å man inte kommer nån vart, just nu är det spindeln som behöver konas å jag hittar ingen rackare som kan göra det.

Det där med taskig musik är min frus åsikt....Country....njaaa det hade jag nog till och med jag kallat taskig musik.. Min kära hustru och jag har inte alls samma musiksmak, eller om jag får säga så har ju jag smak men inte hon :P , men å andra sidan kanske det förklarar varför hon e gift med mej :blink:

Nä det blir mest massa gammal punk, pink floyd, hellacopters, mm åt det stuket å hon åt helt andra hållet

/ Micke

Link to comment
Share on other sites

Hej där!

Jag bygger ungefär på samma koncept som du efter Chris Gibbs bok och eventuellt med pinto. Blev lite sugen på en bmw två liters sexa men det kanske blir för trångt att få dit en sån.

Jag håller till i Hässelby inte så långt ifrån dig. Du har kommit lite längre än jag, jag håller på att punkta dit bakvagnen.

Har du funderat på att fixa nån sorts justering i bakre nedre länkarmarna, typ uniballs eller nåt? bygger man rakt så kanske man inte behöver det?

Vart har du köpt rör till länkarmarna?

Jag funderar på att köpa färdiga länkarmar från 3GE Components men dom övre armarna är gjorda av 19 MM rör och det kanske ogillas av sfro?

Har du kontaktat nån besiktningsman än?

Lycka till med byggandet!

Jag såg att du undrar hur du ska brotcha dina spindlar. Jag såg detta inlägg på det engelska forumet:

http://www.haynes.co.uk/forums/showthread....light=axminster

Jag beställde både borren och brotchen men slarvigt nog så såg jag inte hur många jag beställde av varje, hade varit på sajten innan och fyllt i och det var nog sparat i en coockie på min burk så jag fick hem tre borrar och två brotchar.

Nåja, om du vill så kan du få en brotch och en borr av mig. Jag har inga spindelleder så jag kan inte kolla vinkeln men ska man tro han på det engelska forumet så ska det funka.

Hör av dig i så fall.

Henrik.

Edited by dmc12Hank
Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik

Du jag jobbar i Vinsta så det kanske kan gå för sig att komma förbi nån kväll o sparka lite däck, nåja kanske blir mest på ramen eller :) , skämt å sidor så är jag klart intresserad av brotschen å borren, givetvis får du betalt för grejerna.

Jag försöker bygga rakt å skippar då uniballsen, rören köpte jag i sollentuna på Hydroskand med klubbrabatt, men jag kör 25 mm rakt av i alla bärarmarna.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Helt ok

vi kan väl höras vid ang tider å så.

Förresten vi kanske ska slå till å sammankalla till en Däcksparkar Junta häromkring i trakterna

Kan det vara av intresse för fler kanske. :thumbup:

Ha det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...