Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallåj

Om jag måste ta bort diagonalstaget i motorrummet... hur kompenserar jag då för det

Får inte plats med det på grund av generatorn

Kan främre fästet flyttas längre bakåt till typ halva längden på motorrummet, men då bryter den ju mitt

i röret... Hmm

Micke

Posted

Måste det vara just den generatorn eller måste den vara placerad just där? Jag skulle personligen heller ändra placering eller val av generator hellre än att försvaga ramen... Har du dessutom bara ett diaginalstag så skulle verkligen råda dig att kolla efter andra alternativ.

Kanske ett Y-rör kan fungera? Kolla de undre rören i min ram...

IMG_1887.JPG

Posted (edited)

Jag har samma typ av funderingar. På det hela taget är ju "hålet" för motorn i största laget för att vara bra för ramens vriststyvhet. Jag funderar faktiskt i banorna av att göra motorn till en bärande del. Dvs. stummontera den och göra en bygel över motorn på ett bra sätt som även fästs i toppen, tex. där lyftöglorna sitter annars (på skruvarna för insug/grenrör).

Detta förutsätter nog iofs IRS bakvagn för att transmissionskarefterna ska kunna tas upp på ett bra sätt (läs i infästning av diffen).

Edited by ezroller
Posted

Jag flyttar nog staget till andra sidan och drar förbi grenröret i stället, det ska ju ändå byggas ett nytt.

Micke

Posted

Vita fingrar.. hehe.. tja. Får la balansera bottendelen. I annat fall får man väl bygga in ngn sorts dämpning i rattstångsinfästningen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...