mjobålsta Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 Hallåj Om jag måste ta bort diagonalstaget i motorrummet... hur kompenserar jag då för det Får inte plats med det på grund av generatorn Kan främre fästet flyttas längre bakåt till typ halva längden på motorrummet, men då bryter den ju mitt i röret... Hmm Micke Quote
Sonett7 Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 Måste det vara just den generatorn eller måste den vara placerad just där? Jag skulle personligen heller ändra placering eller val av generator hellre än att försvaga ramen... Har du dessutom bara ett diaginalstag så skulle verkligen råda dig att kolla efter andra alternativ. Kanske ett Y-rör kan fungera? Kolla de undre rören i min ram... Quote
ezroller Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 (edited) Jag har samma typ av funderingar. På det hela taget är ju "hålet" för motorn i största laget för att vara bra för ramens vriststyvhet. Jag funderar faktiskt i banorna av att göra motorn till en bärande del. Dvs. stummontera den och göra en bygel över motorn på ett bra sätt som även fästs i toppen, tex. där lyftöglorna sitter annars (på skruvarna för insug/grenrör). Detta förutsätter nog iofs IRS bakvagn för att transmissionskarefterna ska kunna tas upp på ett bra sätt (läs i infästning av diffen). Edited January 7, 2009 by ezroller Quote
mjobålsta Posted January 7, 2009 Author Posted January 7, 2009 Jag flyttar nog staget till andra sidan och drar förbi grenröret i stället, det ska ju ändå byggas ett nytt. Micke Quote
ezroller Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Vita fingrar.. hehe.. tja. Får la balansera bottendelen. I annat fall får man väl bygga in ngn sorts dämpning i rattstångsinfästningen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.