Jonte Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Nån som tog kort på den svarta Westfielden på Elmia i helgen? Speciellt intresserad av motorutrymmet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Jonte!! du har hans motorrum på hemsidan. Förresten har du fått stolarna än? Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Har lite bilder på den om det är intressant ändå? Vet att jag tog men har dom inte på den här datan så kan tyvärr inte kolla och lägga upp dom nu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Denna är det närmaste jag tog. Har högre upplösning om det är så... http://www.carlscrona.se/~daddycool/200404...010087_1024.JPG Jag lade upp alla bilderna här. http://www.carlscrona.se/~daddycool/20040411_Elmia/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 13, 2004 Author Share Posted April 13, 2004 Jonte!! du har hans motorrum på hemsidan.Förresten har du fått stolarna än? Conco OK...ska kika där... Inga stolar än.....2-3 veckors leveranstid, så det borde bli denna vecka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 13, 2004 Author Share Posted April 13, 2004 Denna är det närmaste jag tog. Har högre upplösning om det är så...http://www.carlscrona.se/~daddycool/200404...010087_1024.JPG Jag lade upp alla bilderna här. http://www.carlscrona.se/~daddycool/20040411_Elmia/ Härliga bilder... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Härliga bilder... :) Tack... nästa gång kanske jag lärt mig ställa in vitbalans och skärpedjup ordentligt också. :-/ Jag tog aldrig nån bild på Gule Knut, nån som gjorde det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Gule knut? vad är det för någon? Tog bilder på ALLA bilar på mässar, Ca 600 bilder vart det så borde nog ha det någonstand:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Gule knut? vad är det för någon? Tog bilder på ALLA bilar på mässar, Ca 600 bilder vart det så borde nog ha det någonstand:) 600 bilder! Ambitiöst! :) Gule Knut var en gul mc med v8. Det stod Gule Knut på tanken har jag för mig. Då måste du ha en bild på Cheva 47:an som stod bredvid en gul Dodge Coupe också? Den tog jag kort på, men det blev ofokuserat av nån anledning... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Nån som tog kort på den svarta Westfielden på Elmia i helgen?Speciellt intresserad av motorutrymmet Ahhh, snyggt "vinställ" på sidan med plats för fyra flaskor, ibland är det synd att man har turbo... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Ska ta och leta upp någon bra:) Det är lite svårt att ha koll på alla bilder, har inge bra system för att veta vilka som är villka:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 14, 2004 Author Share Posted April 14, 2004 Gule knut? vad är det för någon? Tog bilder på ALLA bilar på mässar, Ca 600 bilder vart det så borde nog ha det någonstand:) 600 :blink: hur många minneskort har du???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Halvbra upplösning och små bilder kommer man lång på:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 14, 2004 Author Share Posted April 14, 2004 ahhh....ok... jag kör alltid på högsta upplösningen....tror jag får plats med 60st på 64Mb kort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 640*480 och på högsta upplösningen får jag plats med 589 bilder och det var det jag tog:) bilder har jag iaf!!! 1600*1200 och högsta upplösningen får jag plats med 121 bilder. Har då 128mb kort! Men bilderna blir ju så jäkla stora så måste ju altid försminska dom innan man ska göra något med dom så använder aldrig det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Jag kör på max upplösning och näst bästa jpeg-komprimeringen för det mesta, och aldrig under 2MPixel. Man vet ju aldrig om det är nån bild man vill ha ut på papper senare, och under 2MP fyller ju inte ens skärmen... :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 16, 2004 Share Posted April 16, 2004 Har två datorer! En bärbar som inte är så bra skärm på och där är allt JÄTTE stort:) Den andra datan klarar av det mesta. Så vill ha bilder som man kan kolla på dom båda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts