Jonte Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Jag skulle sätta dit min Ford generator i helgen, men där sket man en lök. Det finns inte en tillstymmelse till plats för den. Så nu behöver jag tips på nån mindre smidigare generator som skulle passa effektmässigt till min Pinto. Jag besökte Westfieldmontern på Elmia och där hade dom en liten fin generator som gav 45 ampere. Men jag tycker att 2500:- var lite väl mycket i detta stadie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis_f Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Åk till närmaste skrot och leta lite, de brukar plocka loss alla generatorer och lägga dem i en särskilld hög. Eller så kan du ju besöka närmaste firma som sysslar med bilel, de brukar ha en del generatorer liggandes. Har för mig att citroen 2CV har en liten generator. eller kanske kan du sätta den felvänd framför motorn istället, finns ju flera som löst det på det sättet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Tips! Leta efter små japanska bilar. Mycket små och smidiga generatorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Har inte du också pinto Soch motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 13, 2004 Author Share Posted April 13, 2004 Har inte du också pinto Soch motor? Stämmer bra det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Varför får du inte plats då? Har läst om många som får göra om fästena men min genaretor passade perfekt och den sitter väldigt bra där den sitter också. Som närmast så sitter den väl kanske 4 cm från ramen. Fixar bild tills ikväll! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 14, 2004 Author Share Posted April 14, 2004 Jag ska lägga min på plats å visa hur trångt det är....ska ta bild senare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Mycket nyfiken:) Vart ingen bild ida, fixar imån! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 14, 2004 Author Share Posted April 14, 2004 samma här ;) Det här med generatorn beror nog på olika breda chassin framtill....tror jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 har ju vanligt "bok" chasi och det är väl det smalaste av dom! Springer ut och fotar nu, Kommer starxt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Jag tänkte på vad har du för mått mellan spränkåpan och torpedväggen. bosse har satt sin motor nära mindre än ca 1 cm och han kan använda original generator och original fäste men han behöver en lite kortare rem. Lev väl Michael SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Så här är det på min bil. org fäste och rem! Dålig upplösning på bilden, men går fort ist:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 14, 2004 Author Share Posted April 14, 2004 Jag tänkte på vad har du för mått mellan spränkåpan och torpedväggen. bosse har satt sin motor nära mindre än ca 1 cm och han kan använda original generator och original fäste men han behöver en lite kortare rem. Lev väl Michael SJÖVIK Men vad har han för motor + vxllåda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts