Jonas H Posted November 6, 2008 Posted November 6, 2008 Kompis skall bygga en 7:a med en Busa -08, han vill inte svetsa själv, blir nog mest väg, även lite bana o någon konkörning, skall ha torrsump, finns det :unsure: Vill ha 17" hjul. Han har kikat på Rush,MNR, Westfield o Caterham. Skall han hämta eller låta frakta hem grejerna? Vilken utväxling rekomenderas? Han vill även både kunna köra med o utan ruta ! tips o ideer mottages. :racesmile: Quote
Triggerhappy Posted November 6, 2008 Posted November 6, 2008 Kul motorval! Jag har undersökt liknande frågor för ett tag sedan. Caterham har inget färdigt kit som stödjer Hayabusa, men är man händig går det att lösa. Westfield har sin Megabusa som stödjer Hayabusa. MNR VortX Super stödjer Hayabusa. Rush, vet jag inget om. Torrsumpsystem finns: www.novaracing.co.uk www.sbdev.co.uk Det drar iväg fort i pengar med torrsump....tank, kopplingar,slang, extern elpump för kylvatten mm....räkna med runt 20´000:- innan du är klar med den modifieringen. Det finns system där vattenpumpen kan behållas men då blir det andra modifieringar istället. Utväxlingar: beror på val av hjul också! Med Fords 7" eller 7,5" diff varierar MC valen mellan 3,14, 3,36, 3,38. Värt att veta om motorn, skall du köra på orginal ECU/sprut så är det noga att nycklar, tändningslås kommer med då det inbyggda imobilizer systemet inte låter sig kopplas förbi. Quote
Jonas H Posted November 7, 2008 Author Posted November 7, 2008 Bra info tack :notworthy: Är det nån skillnad i storlek utvändigt på dom "äldre" motorerna mot 08:an Quote
Triggerhappy Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Alla motorfästen verkar sitta lika. (ej helt 100% säker) Det skiljer dock lite på andra saker, t.ex uttagen för orginal oljekylare, AIS uttagen mm. Trottelhusen skiljer också. STOR skillnad i elsystem. Quote
Jonas H Posted January 7, 2009 Author Posted January 7, 2009 Kompis fick hem kittet till sitt garage i Bålsta strax före jul, det blev Westfield, vi kan konstatera att det inte är precision ala Tyskland eller Japan :thumbsdown: Målsättningen skall vara bes o klart till sommaren. :racesmile: Quote
Krolleg Posted May 13, 2009 Posted May 13, 2009 Tiger har bilar färdiga för MC motor. Tror det finns färdigt för busa motor tillåmed. http://tigersportscar.se/ Quote
Jonas H Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 (edited) Busan är klar för uppstart, skall tydligen provköras på Gälleråsen den 16 el 17 juni, väntar bla, på fälgar Toyo däcken är på G. Byggaren är kass på bilder, har tjatat på han. Finns tydligen nått tippskydd inbyggt i ett relä som skall lösas, Då motorn lutar i hojjen men inte i bílen på samma sätt. Edited May 27, 2009 by Jonas H Quote
Jonas H Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Sfro 2 klar, väntar på papper för bes. Quote
MarcuZ Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 skall vara bes o klart till sommaren. :racesmile: Den meteorologiska sommaren är def. här, i allra högsta grad... Var är bilderna - har inte du kamera? (om nu kompisen har samma dåliga disciplin som jag har - på den punkten). Quote
gka Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Lite sent, men... Caterham har inget färdigt kit som stödjer Hayabusa... nja... :) http://super7cars.com/ Quote
Guest micke r1 Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 suzukis effekt siffror stämmer rätt bra ! angiven effekt -09 197 hk Bromsade min i eskilstuna efter lite modd på plats kom vi upp i 196,1 Quote
Thomas Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 (edited) Suzukis siffror brukar vara rätt eller i underkant. Förr när de bromsade hojar så var sukin i underkant och honda hade glädjehästar.Det stod i MC tidningar. Vad har du för Lambdavärde? under bromsningen alltså Edited September 10, 2011 by Thomas Quote
Guest micke r1 Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Ger den mest på 0,84? Har ingen anning ! kör med orginal ecu o de system trycket suzuki har angett i deras verkstads manual. Har inte så mycket kunskap om dessa motorer,men på min trimmade R1 motor -98 med motec sprut som vi mappade i bromsbänk så blev de inga stora effekt vinster med att leana ut den kontra köra den fett. Men IOM man inte har inte har riktigt koll på detta planerar jag nån broms dag till i e-tuna kanske med att labba med system trycket/flasha om ecu,n mindre bränsle mera tändning vem vet ? /micke Quote
Thomas Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Intressant. Du får gärna skriva här eller till mig på meddelande om du vill. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.