Jump to content

Banträff 2009


Guest rg500

Recommended Posts

När vi var o gasade på mittsverige banan i sommras så delade vi på banhyran !

500 per bil tycker jag är tokbilligt för att ha tillgång till en "riktigbana" 8-17

viserligen en bit att åka men............

Link to comment
Share on other sites

jo en sak till..............

vi har försökt att fixa "billiga banadagar" men tyvär Är intresset svalt.

Inte så kul att ta den ekonomiska risken att hyra en bana när folk inte anmäler sig.

kan vi vara 25 eller fler så kan det bli ännu billigare,då kan man kanske tom hyra banor

närmare "civilisationen"

Link to comment
Share on other sites

Det är just den ekonomiska risken som har avskräckt när klubbens kassa tidigare var riktigt skral.

Banhyra på typ 40kkr är ju inget som vi kunnat räkna hem utan har istället samarbetat med andra klubbar

och fått tillgång till bankörning på det viset vid några tillfällen.

Klubbens medlemmar är ju spridda över hela landets längd, så uppsamlingsområdet för medlemmar är ju

många gånger enormt om du ska garantera dej ett stort antal besökare till ett evenemang...

Desutom är intresset ibland anmärkningsvärt svalt bland medlemmarna när

evenemang eller träffar planeras och presenteras....

Link to comment
Share on other sites

Desutom är intresset ibland anmärkningsvärt svalt bland medlemmarna när

evenemang eller träffar planeras och presenteras....

Ja skit trist att folk inte fattar hur kul det är köra på bana.

Bara så kul att se hur bilarna utvecklas ,micaels locost som jag åkte om hur lätt

som helst på mantorp 05 (roadster bil event) körde om mig i regnet på ahvenisto.

Nästa år får vi se hur det går..........

Link to comment
Share on other sites

Fast å andra sidan blev jag omkörd i min tur av Tommy i sin MK-Indy. Han trodde det var nån typ av racerkörning, den galningen :)

Måste hålla med både RG och Arrow. Det är lite trist att det är sånt svalt intresse av banåkning. Det gäller inte bara här, det är överlag. Folk verkar mest vilja sitta och hänga vid datorerna i stället för att köra på bana.

Det är ju iofs inget fel med det. Men det är lite trist för oss som gillar att köra.

Sen har jag börjat fundera på att det kanske är så att våran jargong på dom olika forumen kanske "skrämmer" folk.

Men det är en jargong med hjärtat på rätt ställe. Vi är rätt seriösa när det gäller. Hjälper varandra när det behövs.

Vill man prova att åka på bana så är det ett mycket bra gäng att åka med. Kimmen, Libell, Wankel Kalle, Andreas, RG, är otroligt duktiga på att köra och delar gärna med sig av sina erfarenheter. Dom kör gärna före och visar spår (i maklig takt). Sen är dom ganska trevliga att umgås med (även fast man inte kan tro det)

Jag har lärt mig otroligt mycket av dom. Jag närmar mig hela tiden deras hastighet, även om det är långt kvar.

Så haka på nån gång vettja, är dom dumma mot er så kan jag, en locostbroder sätta mig på dom (jag är ganska tung) :)

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Det är bra att det börjar snackas om en träff på riktig racerbana.

Årsmötet i mars beslutade att vi ska hyra Kinnekulle en dag 2009, förslagsvis nån lördag i augusti men det måste till ett gäng som kan åta sej att arrangera träffen. Om några av er, som brukar köra på bana, ställer upp på att hjälpa oss i styrelsen med förberedelser så kan det bli verklighet 2009.

Jag tror inte att er jargong skrämmer bort några, Micael, däremot kanske en del känner sig lite osäkra på att köra bana bland en massa erfarna och snabba bilar. Därför är det viktigt att vi satsar en hel del på att nybörjare får lära sej utan att känna sig stressade av andra, snabbare förare och det skulle va bra om ni, som har kört mycket, kan ställa upp och lära oss andra lite om bankörning.

Givetvis skall det finnas tid för dem som vill köra fullt också.

Om det finns intresse kan vi skapa en ny tråd som handlar om banträff 2009.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan gärna ställa upp och hjälpa till med att anordna en banträff. Jag vet att Kimmen också är sugen på att hjälpa till (I allafall sa han det på Finlandsfärjan, men det kanske var vinet som talade). RG500, Libell samt Andreas tror jag inte är medlemmar (än).

Det är nog inga problem att få med sig dessa herrar (jag räknar INTE mig själv som erfaren banräv) och visa hur man kör.

Hittills på Se7en-days träffarna har det inte varit några problem med att köra alla på en gång. Men om det finns intresse kan man alltid dela upp det.

Dock har det alltid varit så få bilar att man knappt ser nån annan på banan. Framför allt inte om det är en massa Westfields med, dom står mest i depån ;)

Link to comment
Share on other sites

Det var inte det jag syftade på. Jag tänkte på att eftersom ni inte är medlemmar kan ni inte vara med att anordna banträffen.

Sen är det inte upp till mig att avgöra vem som får komma eller inte. Men jag tycker väl att betalande medlemmar skall ha företräde och ev rabatt.

Va menar du ! får vi inte vara med o åka ?
Link to comment
Share on other sites

Klubben eller Ledningen får ta ställning till detta.

Men jag tror att det är dags att sätta igång att planera/boka bana redan nu om vi skall få tag på nåt annant än en konbana.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Årsmötet har redan beslutat om en banträff 2009 så där finns inget hinder, däremot är det inte 100 att det blir på Kinnekulle. Det beror lite på vilka bullerrestriktioner som gäller där.

Dock är Kinnekulle vårt första alternativ.

Micke Heralue har haft kontakt med Kinnekulle, men jag tror inte att det går att boka förrän tidigast i Oktober.

Vi har inte bestämt datum ännu så kom gärna med förslag. Jag tycker augusti passar.

Det är bra att du är med och drar i detta, Micael för det behövs fler i klubben som vill va med och jobba.

Link to comment
Share on other sites

Svårt när alla heter likadant

Det var Åman som jag uttryckte min uppskattning till för att du vill jobba med detta.

Vi behöver ju va ett gäng som vill fixa träffen så den blir så bra som möjligt.

Vi ska ha styrelsemöte nästa vecka och då får vi förhoppningsvis lite frågetecken uträtade.

Efter det bokar vi en bana och påbörjar detaljplaneringen.

Mer info kommer här så fort det finns nåt att berätta.

Link to comment
Share on other sites

Jag bor ju en sten kast från kullen ( 4 mil ) åkt några hundra varv där så lite support där går att ordna.

Skulle sedan de vanliga boknings vägarna inte fungera kanske jag har en annan väg ( men det borde inte behövas)

Så ta ett styrelse möte och sätt en riktning så ordnar nog det sig med hjälp

Link to comment
Share on other sites

Flickvännens föräldrar har sommarstuga (som jänta o jag kan använda vid behov) bara några kilometer från ringen så en annan ställer givetvis upp trots att jag troligen inte kommer ha en färdig bil i tid... men jag kan plåta och grilla burgare... och kanske köra sönder ngn annans bil om de inte vågar själva? :burnout: :D

Finns en knallert på torpet... undrar om det finns ngn bästa tid för knallert på Kinnekulle RIng? :D

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hur vårt upplägg kommer att se ut vet vi ännu inte, det kommer vi att bestämma i vinter.

Likaså om vi ska bjuda in några andra klubbar eller köra själva.

beror ju lite på hur många i vår klubb som kommer att delta osv.

Vi kommer att presentera allt här i sinom tid, men vi kan inte boka banan förän i oktober, och det är första steget i planeringen.

Link to comment
Share on other sites

Bjuder ni in andra klubbar då ? typ AC Cobra klubben www.crocs.nu

Vi vill ju åsso ut o gasa :racesmile:

Eftersom du har hängt här på locostforumet i nästan 4 år så har du ju alltid möjligheten att ta steget och bli

betalande medlem i våran klubb och komma och köra till nästa år oavsett eventuell inbjudan av t.ex. crocs.

Vi har ju inte så hög medlemsavgift :thumbsup:

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...