Jump to content

Nybyggnation


Robban1

Recommended Posts

Jag trodde att det var straff att vara här inne om man inte la ut en byggtråd, det pågår ett bygge i skåne län som användare Joaquim bygger :racesmile: .

Så att jag tror att fler än jag vill veta hur det går, eller har jag fel ;)

Link to comment
Share on other sites

och jag som inte lagt ut en byggtråd....

Jodå Michael, det är hög tid.....

Du samlar både delar och inte minst bilder som en ekorre och delar med

dej av kalaset i promilleformat..... :whip:

Snart kommer smålänningarna ner och våldgästar dej på kaffe och vetebröd

om du inte rätar till den här skevheten..... :P

Link to comment
Share on other sites

tja... idag lastade jag ur 2 motorer och en bakaxel...efter att jag satt i hop min kinamotorlyft...(feltema..) den fungerade..

efter det blev det 5 timmar såga spår för vp rör montera några dosor och lite gipsning..hitintills runt 50 nya.. med denna takten blir det ingen inflytt fören om tidigast 2-3 månader..suck..

Men som sagt jag samlar lite delar efterhand som dom blir tillsalu till lämpliga pris..jag har inte bråttom..för mig är bygget viktigt letandet klurande och vetskapen att jag får grejerna till ``rätt´´ pris..

sen har jag ändrat mig flertalet gånger under byggets gång..

jag gjorde schassie ritningar i första formen på tidigt -80 tal när jag gick på gymnasiet..fan vet var dom e nu..troligen på Gotland.. då planera jag även min vw buggy och ett kommande rod woody bygge... köpte bla cheva 39 baklysen till det bygget i somras...(billigt)

som sagt flertalet projekt.. men ingen brådska..

lite kajsa varg..

fick ju för några veckor 4st spax coil over dämpare av Kraniel då han uppdatera sin 7:a till Öhlins..jag frågade och fick dom Gratis :notworthy: iofs har jag inte fått dom än då min bror tog dom från huvudstaden till gotland..och jag åker dit först i mitten på sep..

men men många bäckar små..

även om grejerna ramlar in för locost priser så är dom ju inte bling nya utan kräver några stunder av jobb..+ att jag har som filosofi.. jag går inte ut i garget om jag e trött eller inte känner för det..då är portarna stängda.. plus att min kära fru oxå vill leva med mig och hundarna.. hon stöttar mig och jag henne.. ge och ta.. vissa dagar vill hon handla växter och då åker vi och gör det sedan blir det gropar i trädgården med koskit och annat växt nyttigt..

7:a... jo det blir nog bra..

sedan när ryggen och knäna spökar då är det mesta kasst!! men nu blir det kanske lite mindre tunga lyft i alla fall...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...