Jump to content

Bygga diablo i stället?


Baalzamon
 Share

Recommended Posts

Ja nu när man suttit och skissat på ramen så känns det inte lika omöjligt att kunna svänga ihop en ram till ett sånt bygge.

Själv är jag lite sugen på att slänga ett sånt här skal på ramen - tyvärr är priset lite saftigt :( Kostar ca 15500 kr i England och sedan skall man få det fraktat till Sverige. Fördelen är att det troligen passar väldigt enkelt :D

challenger.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lotus 11 va? Snygg, måste den vara det också? ;) Man har ju lite bättre utgångsläge om man vill mecka med aerodynamiken om man har en kaross iaf :)

Edit: Vad gäller Diablokarossen så hade jag hellre tagit en Fiero och lagt pengarna på motorn istället.

Link to comment
Share on other sites

Jepp - Lotus 11-kopia! Den ser ju inte ut som moderna sportbilar, men jag måste säga att jag gillar detta 60-tals racer stuket :wub:

Hmm... kanske skall kolla över mina finanser nån gång till innan jag beställer noskon + skärmar! ;) Hade varit så djävla salt att fräsa runt i en sådan :wohow:

Link to comment
Share on other sites

15500kr är trotts allt inte extremt mycket pengar, det kanske kan vara värt det. Värt att kolla upp i alla fall :D

Edit: Fast Super Seven är nog lite snyggare ändå trotts allt...

Link to comment
Share on other sites

Jepp - Lotus 11-kopia! Den ser ju inte ut som moderna sportbilar, men jag måste säga att jag gillar detta 60-tals racer stuket  :wub:

Håller med, jag tycker också det är balla - om man lackar dem och dekaltrimmar dem så de ser ut som en äkta FIA-godkänd tävlingsbil fråm 60-talet. Då blir de hur råa som helst. :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... en fågel viskade i mitt öra att det eventuellt skall komma en glasfiberkaross till våra Se7en-replikor! Det skulle ju vara ett kul alternativ till Lotus 11-karossen :wohow:.

Vet inte om jag får berätta mer ännu, men i så fall får de "skyldiga" själv träda fram här ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm... en fågel viskade i mitt öra att det skall komma en glasfiberkaross till våra Se7en-replikor! Det skulle ju vara ett kul alternativ till Lotus 11-karossen :wohow:.

Vet inte om jag får berätta mer ännu, men i så fall får de "skyldiga" själv träda fram här ;)

Bilder! Bilder!

Det är bara att träda fram om man har nåt att sälja... :wohow:

Originalplastkarossen till OF lär ha vägt 34 kilo så den borde inte bli speciellt mycket tyngre heller....

Link to comment
Share on other sites

Har tyvärr inga bilder - det var som sagt bara en viskning... Väntar själv med spänning på hur det kan se ut :D

Här är dock bilder på en i Södertälje som bygger en kopia av Ockelbo Ferrari i aluminium till ett Se7en-chassi - hittade dit genom att söka på "Ockelbo Ferrari" på Google :)

body_side.jpg

body_front.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hittade fler bilder på Lotus 11-karossen... kan ju erkänna att suget inte direkt blev mindre ;)

11%20type%20body%20driver%20side.jpg

11%20type%20body%20rear%20quarter.jpg

11%20type%20body%20rear.jpg

Om man nu inte vill ha den högerstyrd så får man såga upp karossen och flytta bulan bakom föraren till vänstersidan, men det skall nog inte vara nåt problem... *räknar på hur mycket man kan spara ihop om jag bara äter havregrynsgröt resten av året* :icon_love:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... en fågel viskade i mitt öra att det skall komma en glasfiberkaross till våra Se7en-replikor! Det skulle ju vara ett kul alternativ till Lotus 11-karossen :wohow:.

Vet inte om jag får berätta mer ännu, men i så fall får de "skyldiga" själv träda fram här ;)

har hört lite rykten med.....

men undrar om det är samma fågel ???

hmmmmmm....

Link to comment
Share on other sites

Ju mer jag kollar på Lotus 11, desto mer inser jag att jag gillar sjuorna bättre. Elvan liknar ju mest en stor, halvknådad deg... Men den blir väll snyggare när bilen är klar föstås.

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha... smaken är som röven - klöven ;) Ju mer jag tittar på bilderna ju mer gillar jag den - framför allt bakifrån! Dock hoppas jag att finishen på delarna har blivit lite bättre sedan de tog bilderna annars blir det några kilo spackel om man köper ett sånt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mnjaa.. 11:an lockar mig inte så mycket, men en "glasfiberkaross" skulle ja allt kunna tänka mig.. :)

edit: ändrat lite för att hålla projektet hemligt ett tag till..../acke

Edited by Acke
Link to comment
Share on other sites

Hmm... en fågel viskade i mitt öra att det skall komma en glasfiberkaross till våra Se7en-replikor! Det skulle ju vara ett kul alternativ till Lotus 11-karossen :wohow:.

Vet inte om jag får berätta mer ännu, men i så fall får de "skyldiga" själv träda fram här ;)

Kan det vara samma fågel som jag hörde en dag när jag fick besök i mitt garage? :icon_blink:

Eddy

edit: ändrat lite för att hålla projektet hemligt ett tag till..../acke

Edited by Acke
Link to comment
Share on other sites

har det inte hänt något speciellt angående glasfiberkaross projektet så

tycker jag vi lägger ner den diskussionen här och nu i.o.m. att

personen i fråga ville hålla en låg profil i det ämnet tills vidare.... :zipped:

Vore kanske lämpligt då att härmed acceptera det beslutet och knipa med mer detaljer

eller vad tycker ni andra "i ämnet invigda" ??

:console:

edit: ändrat lite för att hålla projektet hemligt ett tag till..../acke

Edited by Acke
Link to comment
Share on other sites

har det inte hänt något speciellt  angående glasfiberkaross projektet så

tycker jag vi lägger ner den diskussionen här och nu i.o.m. att

personen i fråga ville hålla en låg profil i det ämnet tills vidare.... :zipped:

  :console:

Vore kanske lämpligt då att härmed acceptera det beslutet och knipa med mer detaljer

eller vad tycker ni andra "i ämnet invigda" ??

OK ....låter som en bra idé :thumbup:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Fick precis svar från Darren på GTS Tuning som säljer Lotus 11-karossen - spårvidd = Escort och hjulbas 90"(2286mm)... Alltså är karossen för liten för att passa våra ramar så nu var den dagdrömmen slut :(

Nåja - får väl återgår till att tänka mig bygget som en vanlig Se7en istället ;)

Link to comment
Share on other sites

på inrådan av medlemmar har jag editerat vissa inlägg för att projektet skall kunna vara hemligt ett tag till...

hoppas ingen känner sig kränkt av mina ändringar....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
En übergammal tråd som jag hittade. Någon som vet hur det gått med den där OF i aluminium?

Hej,

Bilen byggs av en jobbar-kompis, och den är inte klar. På undersidan ett färdigt "bok-bygge" men med Saab-turbo, MYCKET välbyggd. Skalet i handformad alu är ju ett väldigt kunskap/tidskrävande jobb, och jag tror det är "vilande".

/Hasse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...