Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

SÅLD 2008-07-24!!! Mao ej längre till salu! :racesmile:

Eftersom jag hittat en annan "pärla", så måste jag nu tyvärr sälja min ögonsten. :stupid:

Lådbilen är byggd från grunden av en bilmek och legitimerad svetsare, som verkar ha plankat rätt mycket från Caterham.

Ramen är svetsad i fyrkantsrör och karossen är handknackad aluminiumplåt.

Förutom noskonen och bakskärmarna, som är av glasfiber.

Motorn härstammar från en Opel Kadett GSI 16V(C20XE) är på 2 liter och som i originalbilen gav 150 hk.

Där hämmades den dock av en katalysator och Lådbilen har ev andra kammar och en chipad styrbox som bl a höjer maxvarvet till

underbara 7000 rpm.

Så jag brukar räkna med att den har "minst" 160 hk.

Bilen väger c:a 600 kg(med tom tank).

Växellådan är 5-växlad och hämtad från en Opel Omega.

Bakaxeln är en stel Volvo 240-axel(1030).

Med ett vikt/effektförhållande på c:a 3,75 kg/hk så hänger man med många snabba bilar med denna bil!

För den som är ute efter en seriöst byggd Seven med bra prestanda och låga driftskostnader,

så är denna bil helt rätt.

Med sin handknackade, välproportionerade och blankpolerade aluminiumkaross, så är den dessutom riktigt snygg(om jag

får säga det själv...).

Bilen är utrustad med två sk Brooklandsrutor och löstagbar mockaklädd ratt.

Motorn har precis kostats på c:a 13 000:-, på ny topplockspackning, planing av topp, inslipning av ventiler,

ny kamrem, ny vattenpump.

Under de lite drygt fyra år jag ägt bilen, så har jag kostat på den bl.a:

Ny startmotor, generator, bränslepump, K&N öppet Luftfilter, nytt kylarpaket med fler vattenkanaler

och en ny elektrisk kylfläkt. Nya Sparco fyrpunktsbälten med aluminiumlås(c:a 5500:-).

Det sitter helt nya Dunlop Direzza 205/50/15 R-däck runt om på bilen och ev kan ytterligare en sådan

uppsättning halvslitna däck medfölja.

Bilen besiktades utan anmärkning 080513 och är nyskattad tom 0906.

En helförsäkring som entusiastbil kostar helår c:a 1800:-.

Slitage på bromsar och däck är minimala tack vare bilens låga vikt.

Bilen har placerat sig som vinnare i Lazzats slalomserie både 2006 och 2007, samt vann även den första

deltävlingen 2008.

Runt Nürburgrings nordslinga så har jag kört den på c:a 8:13-8:16 BTG.

Kinnekulle 1:00:50

Anderstorp c:a 1:50

Superstage Emmaboda c:a 1:25(Snabbaste Locost Seven när vi var där och körde juli 2007).

Sammanfattningsvis är detta en bil för den som söker efter den ultimata körupplevelsen och mycket prestanda för pengarna!

Nackdelen är, att man blir blöt om det regnar... (Men det finns ju regnställ att köpa)

Jag har även ett släp som är som skräddarsytt för bilen, med aluminiumkåpa,

som jag kan sälja tillsammans med bilen om så önskas.

Bilen finns i Torshälla utanför Eskilstuna. Kom gärna och titta och provkör om du är seriöst intresserad.

Prisidé: 119 000:- + 18 000:- för släpet(priser går dock alltid att diskutera om seriöst intresse finns)

Behöver du en potent dragbil, så kan vi säkert göra ett bra paketpris med denna bil:

BMW_330i_Touring_03

Ring INTE Peeter på tel: 016-355622, 070-620 73 71 eller maila till: peeter.pahv@telia.com BILEN ÄR SÅLD!

post-370-1216211639_thumb.jpg

post-370-1216211698_thumb.jpg

post-370-1216211715_thumb.jpg

post-370-1216211733_thumb.jpg

post-370-1216211747_thumb.jpg

post-370-1216211758_thumb.jpg

post-370-1216211787_thumb.jpg

post-370-1216211800_thumb.jpg

post-370-1216211848_thumb.jpg

post-370-1216211910_thumb.jpg

post-370-1216211937_thumb.jpg

post-370-1216211962_thumb.jpg

post-370-1216211989_thumb.jpg

post-370-1216212010_thumb.jpg

Edited by Peeter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...