Jump to content

Peeter

Forumdeltagare
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Peeter

  • Birthday 09/17/1961

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Torshälla/Eskilstuna
  • Interests
    Bankörning och helst på Nürburgrings fantastiska nordslinga!

Profile Fields

  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

1,122 profile views
  1. SÅLD 2008-07-24!!! Mao ej längre till salu! :racesmile: Eftersom jag hittat en annan "pärla", så måste jag nu tyvärr sälja min ögonsten. :stupid: Lådbilen är byggd från grunden av en bilmek och legitimerad svetsare, som verkar ha plankat rätt mycket från Caterham. Ramen är svetsad i fyrkantsrör och karossen är handknackad aluminiumplåt. Förutom noskonen och bakskärmarna, som är av glasfiber. Motorn härstammar från en Opel Kadett GSI 16V(C20XE) är på 2 liter och som i originalbilen gav 150 hk. Där hämmades den dock av en katalysator och Lådbilen har ev andra kammar och en chipad styrbox som bl a höjer maxvarvet till underbara 7000 rpm. Så jag brukar räkna med att den har "minst" 160 hk. Bilen väger c:a 600 kg(med tom tank). Växellådan är 5-växlad och hämtad från en Opel Omega. Bakaxeln är en stel Volvo 240-axel(1030). Med ett vikt/effektförhållande på c:a 3,75 kg/hk så hänger man med många snabba bilar med denna bil! För den som är ute efter en seriöst byggd Seven med bra prestanda och låga driftskostnader, så är denna bil helt rätt. Med sin handknackade, välproportionerade och blankpolerade aluminiumkaross, så är den dessutom riktigt snygg(om jag får säga det själv...). Bilen är utrustad med två sk Brooklandsrutor och löstagbar mockaklädd ratt. Motorn har precis kostats på c:a 13 000:-, på ny topplockspackning, planing av topp, inslipning av ventiler, ny kamrem, ny vattenpump. Under de lite drygt fyra år jag ägt bilen, så har jag kostat på den bl.a: Ny startmotor, generator, bränslepump, K&N öppet Luftfilter, nytt kylarpaket med fler vattenkanaler och en ny elektrisk kylfläkt. Nya Sparco fyrpunktsbälten med aluminiumlås(c:a 5500:-). Det sitter helt nya Dunlop Direzza 205/50/15 R-däck runt om på bilen och ev kan ytterligare en sådan uppsättning halvslitna däck medfölja. Bilen besiktades utan anmärkning 080513 och är nyskattad tom 0906. En helförsäkring som entusiastbil kostar helår c:a 1800:-. Slitage på bromsar och däck är minimala tack vare bilens låga vikt. Bilen har placerat sig som vinnare i Lazzats slalomserie både 2006 och 2007, samt vann även den första deltävlingen 2008. Runt Nürburgrings nordslinga så har jag kört den på c:a 8:13-8:16 BTG. Kinnekulle 1:00:50 Anderstorp c:a 1:50 Superstage Emmaboda c:a 1:25(Snabbaste Locost Seven när vi var där och körde juli 2007). Sammanfattningsvis är detta en bil för den som söker efter den ultimata körupplevelsen och mycket prestanda för pengarna! Nackdelen är, att man blir blöt om det regnar... (Men det finns ju regnställ att köpa) Jag har även ett släp som är som skräddarsytt för bilen, med aluminiumkåpa, som jag kan sälja tillsammans med bilen om så önskas. Bilen finns i Torshälla utanför Eskilstuna. Kom gärna och titta och provkör om du är seriöst intresserad. Prisidé: 119 000:- + 18 000:- för släpet(priser går dock alltid att diskutera om seriöst intresse finns) Behöver du en potent dragbil, så kan vi säkert göra ett bra paketpris med denna bil: BMW_330i_Touring_03 Ring INTE Peeter på tel: 016-355622, 070-620 73 71 eller maila till: peeter.pahv@telia.com BILEN ÄR SÅLD!
  2. 1. Ronny Norkvist - AlfaSeven 2. Carl-Erik Almskoug CealmSeven 3. Stig Hellberg - Pegasus 4. Joakim Granfors - Westfield Honda 5. Peter Carlsson - Shark 7 6. Fredrik Askling - Tiger Supercat 7. Per Lindberg - Locost Volvo 8. Martin A Estfield 9. Henrik Bergsten - Blackbirdseven 10. Jonas Zetterman - Indy Z7 11. T.Lundgren - MK Indy 12. Micael Åman - Locost Zetec 13. Hans Askman - Esther 14. Peter Dahlqvist - Esther 15. christer adell - wankel seven 16. Leif Möller - Porsche Boxter S 17. Dag Windarp - DAWI Super 7 18. Esa Sanaksenaho - BMW 320si
  3. *s* omformulering.... hur långt är det dit från mälardalen? Från Torshälla/Eskilstuna är det c:a 150 mil till ringen om man åker genom Danmark och färja Rödby/Puttgarden. Åker man småvägar genom Tyskland kan det nog bli en och annan mil till. Själv fegade jag och släpade ner bilen till ringen i höstas. Får väl skylla på att det var i mitten på september och större risk för regn... :whistling: Min bil var aningen för mjuk och bottnade ur före Schwedenkreutz, i backen upp efter Fuchsröhre och i utgången av Karusellen. Men jag hittade några alternativa spår, som var något snällare mot bilen. Jag körde totalt 42 varv med Lådbilen(min Locost Seven) runt nordslingan den resan! Dvs närmare 90 mil på banan!!! Hur kul som helst!!! :thumbup: Ett motorfäste brast, framskärmarna skakade loss några gånger , några säkringar gick och startmotorn skakade loss och pajade, men vad gör väl det!!! :D Har ni frågor rörande ringen, eller vill plugga lite spårval, så rekomenderar jag Nürburgringforumet på rejsa.nu. Tänk på att boka boende i god tid om ni vill bo nära byn Nürburg under stora evenemang som t ex Oldtimer GP. Mvh, Peeter
×
×
  • Create New...