Myst Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Sierra styrspindel. Har letat men kan inte hitta en ritning med mått på i mm. Det verkar som de flesta upphägninngar till locost är gjorda för dessa spindlar och jag skulle vilja kunna räkna lite på egna a-armar och så vidare. Pga mina ringa mattekunskaper så är det svårt för mig att räkna om antidiven på dessa bara sådär utan jag behöver alla mått jag kan få. Martin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 (edited) Hittade denna på haynesforumet, det var Chris Gibb som hade lagt ut den. /Janne Edited July 21, 2008 by Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Nån som tittat närmre på geometrin på dessa spindlar? Jag gjorde en snördator på både taunus och sierraspindeln. Och det man kan se direkt är att sierraspindeln ger lite mindre cambergain vid nedfjädring. Nu vet jag inte om det är av nån större betydelse, men man skulle kunna få lite mer av cambergain genom att höja svampen lite(fästpunkterna i bilen är ju ganska fastlåsta). Fast det kanske har andra konsekvenser? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 det är längden och lutningen på övre bärarm som styr det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Just det, om man höjer svampen så vinklas övre bärarm mer uppåt. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Det är ju bara att testa med Casim http://www.superseven.se/ pelle17B här på forumet har gjot det pogramet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.