Robban1 Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Någon som har lagat sin kaross med gelcoat, min fråga är hur lång tid tog innan det torkat? har lagat några hål i min kaross, men efter ca 36 tim är det fortfarande klibigt?? Någon som har svar på detta???? Robban Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruhse Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 När man lagar med gelcoat bör man tillsätta vax i blandningen annars härdar inte gelcoaten, finns tex på biltema. Kruhse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 vad gör jag nu då??? måste jag gör om allt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Hej Har du tillsat paraffin för att få topcoat???? //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 OT / Detta gillar jag... Det är en manlig gen som vi män har i kroppen Först provar vi oss fram och sen läser vi manualen... :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Kan det vara så att du har missat att tillsätta härdare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 härdare är i 1,5%, men jag provade att slipa ner det, och det ser ut till att ha härdat längre ner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 (edited) Manualen: http://www.fiber.get.to/ Tvätta med aceton och rugga upp ytan med slippapper så löser det sig. Men som sagt, om du vill ha en klibbfri yta så häll i ca. 4% parafin. Ps. Lita inte blint på Bosses tips!! ;) Edited June 27, 2008 by Drake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 nä jag har lärt mig nu att man inte ska lyssna på han mer, men men. Tack för all hjälp, nu har man lärt sig det också:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eslöv Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Låt vatten rinna över någon timme så kommer inte syre i kontakt med gelcoaten då härdar det snabbt, om du nu inte har parrafin i blandat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 någom som vet hur lång tid det brukar att ta innan det är torrt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eslöv Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 med härdare på1-2% och parrafin ca 2-5% och inte under 18 grader så ca 1-2 timmar. viktigt och inte ha förvarat parrafinet kallt innan.Härdar det inte så blanda ny toppcoat och pensla på över gelcoaten så den härdar (man ska igentligen göra det efter ca 20 min) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts