Ploogen Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Jag undrar om det finns någon som vet hur jag får bort sotet i insuginsröret? har provat med avfetning det fungerar inte. Insugningsröret är i plast så jag vill inte blästra. Ja det är till en zetec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Prova med grönsåpa.. ca 25% såpa o 75% varmt vatten. Brukar vara kalas för att lösa allt som har med sot och så att göra. Annars finns det ju Citriclean... men det säljs tyvärr bara av vissa handlare.. industrirengöring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 ibland funkar det med handrengöringsmedel. men du måste gnugga men finger eller borste för bästa resultat. ugnsrent kan funka ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ploogen Posted May 29, 2008 Author Share Posted May 29, 2008 Tack för svaren. Spjällhuset är också sotit som f-n.Funderade på ungsrent men det står att det inte får andvändas på aluminium. Det står på spjällhuset att man inte får skrapa eller slipa rent. Hur har ni gjort med det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 ta handrent och gnid med fingrarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts