PerS Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Hej! Är det någon som kan lägga upp en bild eller beskriva hur man går till väga för att montera en slavcylinder från en SAAB 900 i en typ 9-låda? Vad ska man använda för urtrampningslager? Min låda sitter på en 2,0 Zetec och jag har tänkt att använda original- svänghjul och koppling. Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Jag avser att använda Saab-prylar, slavcylindern och lagret komplett. Det finns färdiga adapterplattor att köpa från exempelvis Burton om man inte vill svarva en egen (ersätter originalstruten på lådan). Det finns också shims i olika tjocklek för att få rätt läge på lagret beroende på hur långt ut man vill att lagret ska sitta. Här är mina delar (adaptern inte färdigbearbetad) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgbgt Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Är Burton-kitet avsett för Saabs slavcylinder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerS Posted June 3, 2008 Author Share Posted June 3, 2008 Hej! SAAB-slaven och Burtons fäste har olika hålbild. Tror dock att Burtons distans (3/4") som man måste ha går att borra om så att det passar. Jag ska prova detta i alla fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerS Posted June 25, 2008 Author Share Posted June 25, 2008 Nu har jag fått hem distansringen från Burton Power och efter lite handpåläggning blev det som bilden visar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts