Ferm Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Jag undrar om det är värt att ha en bromsvåg eller om man lika gärna kan ha fördelnings möjligheten med en ratt? Är man nere och ställer om den ofta beroende på vad man skall göra för dagen? Mvh En villrådig Mange Quote
Arrowsmith Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Jag kan bara tala för min egen del och jag valde en wilwood regulator istället för bromsvåg, och den står vidöppen sedan de senaste 2,5 åren och är till ingen nytta... Quote
Gerhard Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 I en sju så funkar det säkert bra med en rattregulator efter som man oftast kör under samma förhållanden.Solsken och asfalt :eclipsee_steering: Och när väl behöver justera så är det inte akut under körning, som tex en rallybil när det växlar mellan grus och asfalt på samma ss. Jag använde mig också av Tiltons spakregulator i rallybilen efter som kartläsaren snabbt kunde justera mellan två utprovade lägen. Men en regulator kräver ju att ena kretsens bromsar är lite för bra. Tomas & Håkan era fall kanske det hade varit bättre med en bromsvåg, bilarna klar kanske mer bakbroms. Under förutsättning att ventilen sitter på bakkretsen. Quote
Recommended Posts