gabbes Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Vad jag förstår så är kravet endast att "man skall kunna kontrollera vätskenivån utan att behållaren behöver öppnas". Det är alltså inget krav på varningslampa för låg vätskenivå eller har jag förstått det hela fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 jag har ingen indikering . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2fast4u Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Det är korrekt. Varningslampa krävs bara om den är monterad på oåtkomligt/svåråtkomligt ställe eller är av ogenomskinligt material. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 har du inte genomskinlig plastbehållare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Jag har genomskinliga behållare (tre st; fram/bak/koppling) som sitter extremt synligt och åtkomligt ovanför ramen i en snygg rad, och båda bromsvätskebehållarna har nivåswitchar. Helgardering! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabbes Posted May 8, 2008 Author Share Posted May 8, 2008 Kanon - tack för ett snabbt svar. Dom kommer att sitta väl synliga på scuttlen. Det här forumet är kanon... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabbes Posted May 9, 2008 Author Share Posted May 9, 2008 Vet ni förresten om det är ett krav på minimum volym på den behållaren? Jag har Wilwood cylindrar och dom har 2 storlekar (om man nu skall använda sig av deras behållare...) den ena är på 4 oz och den andre är på 10oz. Självklart är den större att föredra, men... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts