Sweda Posted April 19, 2008 Share Posted April 19, 2008 Nu e det dags för bygge .. Massor med jobb är gjort som alla belo ritningar är om gjorda i Autocad så jag kan lägga in alla delar i laserskärnigsmaskinen och i cnc svarven och göra alla delar.. Ska använda en BMW E30 med en 2 liters motor. köpte den för 1500 spänn .. Ska riva ner den och göra iordning alla delar. Ska tvinga min kompis att göra rengöring och blästerjobbet. :prop: Det kliar i hela kroppen kan knappt jobba för jag tänker hela tiden på bygget. Och det här forumet är bäst i hela världen tror jag. Helt otroligt vad kunskap det vilar i detta forum. Har desutom byggt en jigg till ramen på jobbet .. 30x50x3. lite tung men rak och stabil med destako spännare. Kan komma att bli fler byggen. Det kommer bilder snart. Ska bara ställa upp jiggen och kasta i lite rör i den. Detta är dag 1 kan man säga. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Välkommen hit och jag önskar dig lycka till :welcome: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 (edited) som sagt välkommen i gemenskapen :eclipsee_steering: och om och när du har några bilder eller annat att dela med dig av... :whistling: Så gör det... det är nog säkert fler än jag som gillar det. B) :racesmile: mvh Edited April 20, 2008 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Eller kanske "välkommen i galenskapen" :) kör så det ryker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Hej och ett stort välkommen. Ser fram emot bilder och info vartefter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Välkommen hit och jag önskar dig lycka till :welcome: :stupid: :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sweda Posted July 29, 2008 Author Share Posted July 29, 2008 Tjena igen .. På grund av lokalbyte och lite andra problem med bygget har jag fått en tidsförskjutning. Men nu e jag igång igen. nu har jag häftat halva ramen klart. Så nu ska jag bara bocka bakdelen och lite innan ramen e helt färdig.. Kommer bilder inom kort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 det låter kul. kör så det ryker o välkommen hit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 ;) instämmer i kören , välkommen, och belo ramen är bra grejer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sweda Posted September 1, 2008 Author Share Posted September 1, 2008 (edited) Här kommer lite uppdateringar har varit utan internet efter en lååång batalj med telia.. men har fortfarande ingen hemtele .. den e ur jiggen och på plattan för lättare måtttagning. Edited September 1, 2008 by Sweda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts