LUPUS Posted March 21, 2004 Posted March 21, 2004 Har fått inspirations + plats brist vid pushrods byggandet ( en Ic i vägen för dämparn ) Så nu undrar jag om ni kan hjäpa till med några bra exempel på pushrods, gärna några ovanliga. Bifogar en Quote
Guest real7 Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 Om du tittar förbi Helsingborg kan du få se lite prylar i mitt garage... B Quote
svante Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 Om du vill kan jag släpa med min digitalkamera Björn, nångång då jag är på besök?? Quote
svante Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 hade en bild då jag hade tankar på pushrod.. Quote
LUPUS Posted March 22, 2004 Author Posted March 22, 2004 Om du tittar förbi Helsingborg kan du få se lite prylar i mitt garage...B Tack för inbjudan :prop: men det är ca 2x 45 mil för långt för att ta en dags tripp dit. Skall dock på semester dit i sommar , kanske kan våldgästa då :thumbup: Quote
Gripenland Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 Jag är nästan färdig med min pushrod fjädring. Billder kommer....måste bara få tummen ur :whistling: Quote
LUPUS Posted March 22, 2004 Author Posted March 22, 2004 Har hittat en tidnings artikel på på hur caterhams nya design ser ut. (Kan dock inte hita några bilder på nätet på den än ) De lyckas få in pushrodden under övertsta ram delen ( om ni förstår). Detta gör dock att en del av vippan sticker ut i luft strömmen men det kanske man får ta om man som i mitt fall har Ic-rören sittande ovanför ramen . Skall scanna tills i morgon /Gripenland , jag väntar .......... Quote
Gripenland Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 /Gripenland , jag väntar .......... Här är en nyttig länk så länge: Hävarmsfjädring Quote
Acke Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 finns en kille på www.rejsa.nu som bygger en trehjuling med Pushrod.... bara gå dit å söka... :) Quote
LUPUS Posted March 22, 2004 Author Posted March 22, 2004 finns en kille på www.rejsa.nu som bygger en trehjuling med Pushrod....bara gå dit å söka... :) Redan pratat med honom :) jag heter "Supersonett" där :prop: Har nog koll på teorin nu tror jag men söker lite verkliga bilar att hitta infallsvinklar på Quote
LUPUS Posted March 22, 2004 Author Posted March 22, 2004 hitta som sagt den nya caterham designen, och det lutar nog åt den. Duger de åt sådana klåpare ;) duger det nog åt mig Quote
LUPUS Posted March 22, 2004 Author Posted March 22, 2004 hitta som sagt den nya caterham designen, och det lutar nog åt den. Duger de åt sådana klåpare ;) duger det nog åt mig Quote
Acke Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 Ahh... tänkte att han kunde vara rätt man att prata me.. Funderar själv på något liknande, men det får nog bli nästa vinter eller så... Ps. ja tog bort en av dina poster då de va samma bild som innan... Ds. Quote
plyshe Posted March 24, 2004 Posted March 24, 2004 Sånna bygger jag lätt åt dig! Hör av dig om pris. maila eller ring. 073-1816475 Mattias. Skall bygga egna strax så det går bra att göra två par! Quote
-Daniel- Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 Hittade en bild hos Bodin chassiteknik som föreställer deras K9. Tidigare tråd i forumet. Hittade även en länk från Plyshe på ovala rör. Arigo teknik Och sist en bra sida med uniballs. Andersson Engineering Hoppas det hjälper / Daniel Quote
Recommended Posts