Jonte Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Jag ska beställa en LC-1 bredbandslambda från http://www.diyautotune.com/ Någon som vill vara med på en sambeställning? Skriv isåfall i denna tråd med antal, artikelnummer och pris 1st LC-1 199 dollares (hur får man till dollartecken?) Beställningen skickas om 1 - 1½ vecka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 $ brevid mellanslags tangenten Alt Gr 4 på mitt gamla tangentbord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Jag tror att det här är allt jag behöver! 1st. MegaSquirt-I Programmable EFI System PCB3.0 - UnAssembled Kit $187.00 1st. PCBv3 -- PWM IAC Valve Control (TIP120) 'Mod-Kit' $7.00 1st. PCBv3 and v2.2 -- Ford Bias Resistors 'ModKit' $1.60 3st. PCBv3 and v2.2 -- VB921 High Current Ignition Coil Driver Kit $28.50 1st. Innovate LC-1 Digital Wideband Controller with Sensor $199.00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quattro Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Detta blir mitt första inlägg. Mitt bygge är i bara i startgroparna med en påbörjad ram plus diverse samlade delar som snyggas till. Nu är det motorn som får sig en rejäl översyn och var precis på väg att beställa MegaSquirt när denna tråd dök upp. Jag är gärna med och beställer om det går bra. Hade tänkt att köra både tändning och sprut på audi femman. Klarar jag mig med denna beställning eller behöver jag nått mer förutom sensorer plus tändmodul från bosh? MegaSquirt-I Programmable EFI System PCB3.0 $187 Bosch LSU4.2 5-wire, Wide-band O2 Replacement Sensor $79 Hade tänkt köra JAW lösningen till bredbandslambdan. Gör jag rätt som beställer sonden på diyautotune.com och resten från JAW? Mvh Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Jag är inte så bra på det här med megasquirt, kanske Gustaf eller någon med mer kunnande kan svara på dina frågor?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 29, 2008 Author Share Posted January 29, 2008 Om du inte får svar här så kolla med folket på http://www.megasquirt.se Tyvärr kan jag inte heller svara på din fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quattro Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Har tagit kontakt med en kille som byggt/bygger en liknande motor men den sitter kvar i hans audi 100tq. Så jag tror jag klarar mig med detta. Annars blir det till att köpa fler saker vid ett annat tillfälle i värsta fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Ska du köra med fördelare så funkar det nog med det du listat. Fan vet hur tändningen funkar annars med femmor :unsure: Fast det finns garanterat en lösning på msefi.com eller svenska ms forumet. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Jag kan eventuellt bli med på lite småplock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 Beställning skickas på måndag för den som fortfarande är intresserad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 5, 2008 Author Share Posted February 5, 2008 Beställning skickad Nu inväntar vi bara grejerna :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 skitbra :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts