Jump to content

Funkar Detta Tro Att Ha Som Tätningsmedel


Magoo

Recommended Posts

varför inte... det kittet brukar torka ihop ganska så mycket... jag kommer att använda Sikaflex 521 mer tät än lim..där man vill ha bättre hållfasthet sika 265..mera limmande.. obs bör primas och kleenas för att hålla bra..

men som frågan.. det går säkert

Link to comment
Share on other sites

Jag hade den här soppan och den är inte billigast (114:-/st.) men något av det bästa

jag någonsin provat när det gäller lim och täta. (Och jag har provat många....)

15460.jpg

S-Bond (Sealbond) Grå, 290 ml - SBD

Beskrivning:

Hybrid polymer för en flexibel sammanfogning och tätning.

Limmar, tätar och fogar, levereras i 290 ml tub. Kan användas på både våta som torra underlag. Kan bli övermålad efter ca 15 min, utan att det påverkar härdningen. Unik vidhäftning på de flesta material, utan att använda primer. Innehåller inga lösningsmedel eller isocyanater, är luktfri. Härdar utan att krympa, är resistent mot vibrationer, bibehåller flexibiliteten. Utmärkt kemikalieresistens efter härdning. Hög dragfasthet och unik vidhäftningsförmåga 220 N/cm2. UV och vatten resistent, med anti svamp och mögel effekt. Lätt att applicera och forma. Kan användas tillsammans med Primer Plus. Vilket förbättrar vidhäftningen på flertalet metaller och plaster. Finns i 7 färger: Artnr: Grå: 15460 Vit: 15461 Svart: 15462 Metallic: 15463 Beige: 15464 Transparent: 15465 Röd: 15466

Link to comment
Share on other sites

PL400 från Tremco är bra om man ska ha ngt som verkligen sitter fast.

Tar sin tid på dig att torka men det blir otroligt starkt.

Ska själv använda det hade jag tänkt till sidor och kardantunnel för att få alu-bitarna att agera som "stressade skinn"... eller vad det nu kan heta på svenska.

Ca 280Nm per kvadratcentimeter.

Används av flygindustrin enligt utsago från Tremcos eget folk.

Kanske inte för att täta med men för att limma med. :)

PL_400_TDS_S.pdf.pdf

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

PL-400 sitter som f-n, det är alldeles sant.

Men det går att få loss mha värme.

Sedan får man slipa bort resterna.

Min tanke var framför allt att vara lite "modern" och genom att limma plåtarna runt kardan/sidor/ryggstöd få

en sorts semi-monocoque... och därigenom göra en liten kompromiss på det estetiska.

Sen har jag ju oxå planer på att åtminstone långsiktigt bygga en LMP-aktig plastkaross och sätta ovanpå hela tjofräsen.

Då ser man ju inte ev. bucklor i alu-plåten. :D

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...