Jump to content

Sierranav


Michael

Recommended Posts

Jag tänker använda mig av sierrans framnav. Men för att passa på konan nertill måste hålet brotschas upp. Vi har hört med våra kompisar som har mekaniska verkstäder men ingen har en dylik brotsch Fins det någon som vet var man kan köpa en dylik brotsch som ej kostar sjortan. Kompisen har hittat hos luna men han sade att den var dyr (vet ej hur mycket )

Tacksam för svar

Michael

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Precis! Vi gjorde så på första bilen att vi brotschade upp hålet för att passa spindelled från Volvo 740/940 med hittade senare att Opel Astar MkII har spindelleder som passar. Det finns två typer - en bredare och en långsmalare - och båda är vinklade i princip optimalt för våra bärarmar.

Här syns Opelleden i Sierra-spindeln. Lägg märke till att de vinklat leden utåt och därmed fått en taskig vinkel på den istället för att ha fästet rakt mot bärarmen och därmed fått leden i mitten av arbetsområdet. (Hoppas ni fattar vad jag menar ;) )

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag varit och mätt. Jag har ej själv kommit igång men min kompis Bosse håller på för fullt och det är han som behöver hjälp.

Vi mätte konan och den var 17.5 nertill och 16 upptill och höjden var 19 konicitet vet jag ej hur man räknar ut men det låter som ett mått på hur koniskt något är. Tacksam för tips var man kan få hjälp med att brotscha eller var det fins en brotsch att köpa för rimliga pengar

Tack på förhand

Michael

Sjövik

0734030076

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag varit och mätt. Jag har ej själv kommit igång men min kompis Bosse håller på för fullt och det är han som behöver hjälp.

Vi mätte konan och den var 17.5 nertill och 16 upptill och höjden var 19 konicitet vet jag ej hur man räknar ut men det låter som ett mått på hur koniskt något är. Tacksam för tips var man kan få hjälp med att brotscha eller var det fins en brotsch att köpa för rimliga pengar

Tack på förhand

Michael

Sjövik

0734030076

Skit i att brotscha till nått annat om du kan köpa en opel-astra led på biltema för under 200:-

Jag körde med opelns till Marcus armar o det funka perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...