Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Fick nyligen an Mazda 626 -92 av en bekant då han inte kan så mycket om bilar och inte hade lust att betala de 8 laxar han fått offert på gällande reparationer som behövs.

När jag bytta spindelleder på den noterade jag att spindlarna såg ganska bra ut i geometri och konstaterade oxå att spårvidden

stämmer bättre med en sjua än tex. Vovlo EttFötti och Fårrd Anus... sjuor har ju ganska stor spårvidd, särskilt med breddade chassin.

Dessutom har de enb konstruktion uptill som liknar Sierrans.

Nedtill kläms ledens kona fast och ett spår i konan ihop med den klämmande bulten låser fast den.

Efter lite funderande verkar just det här spåret vara den svåra biten om man ska använda tex en Fårrd Transvestit-led eller en från EttFötti. Förmodligen en smal sak att slipa fram spåret på ena sidan konan..

Lite tankar om detta?

Vad säger SFRO (Gurra) tex om moddning av spindelledens kona?

Alla ni andra?

Ursäkta mina nedvärderande Ford-beteckningar.. :hypocrite: kunde inte låta bli. För mycket kaffe tror jag.. 4 koppar hittills idag. :prop:

Edited by ezroller

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...