Sonett7 Posted March 17, 2004 Share Posted March 17, 2004 Denna IC borde vara liten nog att passa under noskonen på våra sjuor - och priset var inte lika blodigt som på de som KylarJonson gör. Det är en IC som är tänkt till Lancia Delta Integrale/Evo 16v så den borde vara gjord för att få smaka på lite laddtryck också... Kostar £290 + VAT (17.5%) vilket blir runt 4800 kr. Kolla mer på http://www.forgemotorsport.co.uk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 17, 2004 Share Posted March 17, 2004 polaren skall nog sälja sin.. skall in lite grövre doningar.... blir ca: 600 Hkr när han e klar.. ( hans fel att ja skaffar så stark motor ju... han mobbas.... :( ) lite bilder... finns säkert någon bild på ICn där... 2003-08-12-nilssons-lancia 2004-02-17-nilssons-lancia 2004-02-22-nilssons-lancia 2004-03-04-nilssons-lancia ja kan kolla om han skall sälja den om någon är intresserad ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 18, 2004 Author Share Posted March 18, 2004 Gör gärna det! Om inte annat kanske du i alla fall kan smyga runt med ett måttband och ta reda på hur stor det är i verkligheten... För övrigt så kan det väl inte kallas för mobbing om det mynnar ut nåt så trevligt som din motor? :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 18, 2004 Share Posted March 18, 2004 ja skall kolla med han å även mäta lite.. å det började med att jag mobbade han för att ja kommer köra ifrån han med min lågviktare... då köpte han denna... :blink: :wohow: Lilla turbon.... Notera mobiltelefonen... :D:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 24, 2004 Share Posted March 24, 2004 tjo.. äntligen har jag kollat på den... mått... 205*470*85 bilder.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 24, 2004 Share Posted March 24, 2004 bild 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 24, 2004 Share Posted March 24, 2004 bild 3 den är i väldigt fint skick som ni ser på bilderna men han är inte så pigg på å sälja men isf, vill han ha 2500:- för den för att dom är tydligen väldigt svåra att få tag i.. ( fins ju inte så många intregrale så det är kanske inte så konstigt..) är någon intresserad är det bar att säga till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 24, 2004 Share Posted March 24, 2004 Har hittat denna begagnade GIK intercooler som sitter som gjuten i fronten. Tillverkas inte i exact denna storleken nu enligt GIK men liknande finns (dock ganska dyra nya). Kanske mest ett tips att leta efter i begagnat annonserna. http://www.gikturbo.se/laddluftkylare.pdf D1402 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 24, 2004 Author Share Posted March 24, 2004 JAG VILL HA!!!! :wohow: Jag har skickat ett PM till dig Acke... (Hoppas, hoppas, hoppas...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 24, 2004 Share Posted March 24, 2004 Friberg: jag skall höra med han.. han var inte så pigg då dom är svåra att få tag på.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 1, 2004 Author Share Posted April 1, 2004 >>Acke Kom på en sak - de måtten du angav gäller det själva cellpaketet eller är det yttermåtten? Är det cellpaketet som avses blir det nog väldigt tight att få in den under noskonen :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 1, 2004 Share Posted April 1, 2004 yttermått.. ( på en höft... kan skilja 1 cm hit eller dit.. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 1, 2004 Author Share Posted April 1, 2004 yttermått.. ( på en höft... kan skilja 1 cm hit eller dit.. ) Perfekt - då vet jag att den kommer att passa om det nu blir en sådan... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Friberg undrade över min Intercooler så jag slänger upp en bild på den. Ursprunget kommer från en Alfa Romeo... Vad det har varit egentligen kan man ju undra när man ser alla omsvetsningar....men fungerar gör den! Och den är stor.... Borde nog ta och fixa lite snyggare slangar, men nä, det är ingen skönhetstävling som pågår under min huv. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 jag köpte en GIK IC från en här på forumet men den verkade ha varit använd som lerduva eller något. Gavlarna var det enda som gick att använda och på dom fixade jag dit ett eftermarknads cellpaket med kylflänsar invändigt i kanalerna för högre effektivitet. dyrt blev det men jag fick det som jag ville ha det. finns inget utrymme kvar i min noskon numera... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts