Jump to content

Intercooler?


Sonett7

Recommended Posts

Denna IC borde vara liten nog att passa under noskonen på våra sjuor - och priset var inte lika blodigt som på de som KylarJonson gör. Det är en IC som är tänkt till Lancia Delta Integrale/Evo 16v så den borde vara gjord för att få smaka på lite laddtryck också...

fmint103.jpg

Kostar £290 + VAT (17.5%) vilket blir runt 4800 kr. Kolla mer på http://www.forgemotorsport.co.uk

Link to comment
Share on other sites

polaren skall nog sälja sin.. skall in lite grövre doningar.... blir ca: 600 Hkr när han e klar..

( hans fel att ja skaffar så stark motor ju... han mobbas.... :( )

lite bilder... finns säkert någon bild på ICn där...

2003-08-12-nilssons-lancia

2004-02-17-nilssons-lancia

2004-02-22-nilssons-lancia

2004-03-04-nilssons-lancia

ja kan kolla om han skall sälja den om någon är intresserad ???

Link to comment
Share on other sites

Gör gärna det! Om inte annat kanske du i alla fall kan smyga runt med ett måttband och ta reda på hur stor det är i verkligheten...

För övrigt så kan det väl inte kallas för mobbing om det mynnar ut nåt så trevligt som din motor? :lol:

Link to comment
Share on other sites

bild 3

den är i väldigt fint skick som ni ser på bilderna

men han är inte så pigg på å sälja men isf, vill han ha 2500:- för den för att dom är tydligen väldigt svåra att få tag i..

( fins ju inte så många intregrale så det är kanske inte så konstigt..)

är någon intresserad är det bar att säga till

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

>>Acke

Kom på en sak - de måtten du angav gäller det själva cellpaketet eller är det yttermåtten? Är det cellpaketet som avses blir det nog väldigt tight att få in den under noskonen :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Friberg undrade över min Intercooler så jag slänger upp en bild på den. Ursprunget kommer från en Alfa Romeo... Vad det har varit egentligen kan man ju undra när man ser alla omsvetsningar....men fungerar gör den! Och den är stor....

Borde nog ta och fixa lite snyggare slangar, men nä, det är ingen skönhetstävling som pågår under min huv. ;)

post-3-1095777471.jpg

Link to comment
Share on other sites

jag köpte en GIK IC från en här på forumet men den verkade ha varit använd som lerduva eller något.

Gavlarna var det enda som gick att använda och på dom fixade jag dit ett eftermarknads cellpaket med kylflänsar invändigt i kanalerna för högre effektivitet. dyrt blev det men jag fick det som jag ville ha det.

finns inget utrymme kvar i min noskon numera...

IC_monteringsklar.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...