Jump to content

OT Racingsimulator...


Acke

Recommended Posts

Bara hydraulcylindrarna går nog på mer än hela mitt bygge....

Varför lägga så mycket energi på ett dataspel?? (hmm vad jag lät skeptisk)

Bara något så man håller sig igång när snön ligger ute. Fast det finns ju gocarthallar också ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok, nu har Svante och Jonte svarat att de spelar på olika plattformar PS2 och Xbox. Jag som inte äger någondera men funderar på att skaffa en enbart för bilspelens skull - vilken ska man satsa på?

Tyvärr finns ju inte STCC på någondera (och jag har mac för övrigt) så några svenska rundbanor går väl inte att få, förutom specialsträckor på någon svensk vinterväg i nåt rallyspel? Är det någon som har testat Lotusspelet, hur är sevenbilarna där? (spelet lär vara kasst i sig har jag hört)

Link to comment
Share on other sites

De är likvärdiga... jag hade satsat på en som någon kompis har för då kan man låna spel av varandra..

787B är dock inte lika bra som Polyphony 01.... en F1 bil med 800hk du vinner den i något av uthållighetsracen, om jag minns rätt.

Varvade "Need for speed hot pursuit 2" (långt namn) i måndags. Har dock inte vunnit riktigt alla bilar än bara 43 av 49...

Link to comment
Share on other sites

XBox har bättre grafik, men PS2 har bättre handkontroller tycker jag. Sen rycker filmsekvenser nåt hemskt på XBox. Iaf på den min polare har, fråga mig inte hur de lyckats med det men så är det. :-/

Polyphony 001 har jag en hel drös! Vill ha en 787B ändå :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara haft Dreamcast och X-box, men vi tar väl fördelarna först.

PS2

Betydligt fler titlar

Gran Turismo :whistling:

Spela MP3, cd, DVD, vcd

Link to comment
Share on other sites

Den XBox jag provspelat tror jag har de större handkontrollerna, jag tror jag skulle gilla de mindre bättre. XBox är ju betydligt nyare, så den är nog bättre överlag.

Nätverkskort finns ju till PS2, det blir nog ett sånt när GT4 kommer :)

Det låter intressant att spela spel från hårddisken. Får kolla upp om det finns liknande hack till PS2. Plats för hårddisk finns ju iaf. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...