Rikard Larsson Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Hur har ni gjort med eventuellt flexande del på avgassystemet? Jag har turbo och om jag ska ha nått flexrör kommer det antingen kloss intill turbon (väldigt varmt) eller utanför karossen (inte så snyggt). Måste man ha det eller går det att köra stelopererat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Du kan ha det stelopererat så länge du tänker till på hur du gör den övriga upphängningen. Jag har mitt system stelopererat och har hittills varit utan problem med den saken. Receptet är kraftigt grenrör med förstärkningar, kraftig infästning i turbons avgashus och en enda ganska kraftig gummikudde långt bak på systemet som det då vilar på i stället för att hänga i "heralue" har en bra bild på sin version av infästning som han postat tidigare. Den är enligt samma princip som min. Han kan kanske lägga upp den här igen eller länka..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts