vedde Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Hej Jag tog frambälterna från min Sierra donator och rullade in dem för enklare lagring. Döm om min förvåning nu när jag plockat fram dem för att kolla inför montering så går de inte att rulla ut? Spärren kopplar i hela tiden. Någon som vet om det finns en knapp eller något som gör att man kan släppa spärren på dem eller är de körda? Det verkar inte gå att ta isär dem då plastlocken sitter med brickor och pressade genomgående stänger. Känns dumt att behöva köpa nya eller använda midjebälte nu när jag vant mig vid tanken på att 3p bälte verkar bra! Både för SFRO och SBP. Hjälp emottages mer än gärna. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Själva rullen måste hållas i samma vinkel som den satt monterad i bilen för att bältet ska kunna rullas ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 (edited) Precis som Johan säger! Du har med största sannolikhet monterat din rullbälten i fel vinkel! m :D h Janne Edited December 3, 2007 by Janne L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted December 3, 2007 Author Share Posted December 3, 2007 Ha ha ha ha Var det så enkelt! :biglaugh2: Som tur var har jag inte monterat dem ännu men ville kunna dra ut dem för att se hur jag skulle montera så skadeglädjen för er vart kortvarig. Jag drog och slet men aldrig upp-och -ner som de var monterade i bilen. Blir till och testa ikväll. Tack för era visdomsord, utan detta forum vore jag helt borta. :icon_oops: /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts