Jump to content

Glasfiberstolar


Martin A

Recommended Posts

Nån som känner till nån som har en gjutform till stolar typ Westfields racingstol eller liknande? Eller nån som säljer såna stolar till vettiga priser.

Kan också va intresserad om nån har en bra stol att låna ut eller sälja så kan jag gjuta upp en form själv.

MVH Martin A.

Link to comment
Share on other sites

jag vet själv hur frustrerande det är...man tar fram en förlaga..och sedan går den att gjuta av på en bråkdel av tiden..höll på på jobbet med en detalj i ca 1,5 vecka... sedan köpte en kund en detalj. och hade en kille till att gjuta av den och produsera delen billigare.. suck... iofs fick jag ju min lön när jag gjorde pluggen/förlagan..

Link to comment
Share on other sites

Och de som MK säljer är ju misstänkt lik en Tillet-stol.... :whistling:

Kan nämna att Steve (Tillett) inte är speciellt imponerad av dom som knyckt "hans" stol.

När/om ni gör egna stolar, lägg en tanke på säkerheten också. Vad händer med ex glasfibern vid en ev avåkning/krock. Det är ju inte helt ovanligt att glasfibern splittras och blir obehagligt vass :thumbsdown: . En super seven är ju inte direkt krocksäker från början, att sedan använda stolar som kan göra ändå större skador är kanske inte riktigt bra.

Sedan är det stor skillnad i hur stabil olika stolar är. Att sitta fast i bilen är inte helt fel vid lite inspirerad körning.

Link to comment
Share on other sites

Tror inte att det här är direkt rätt forum för att diskutera piratkopieringens vara eller inte vara.

Blir liksom att kasta sten i glashus! :Hmm: :gives: :doh:

Jag håller med att detta inte är rätt forum för diskutioner om piratkopiering eller inte. Det sköts bäst av dom som kan lagen ordentligt.

Men jag ser en viss skillnad i att göra en egen stol eller ram inspirerad av någonting annat kontra göra en avgjutning eller måtta av en ram och göra en direkt kopia och sedan sälja den under eget namn.

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Dessa kommer från Marcus A här på forumet i Uppsala, han har gjutit dem från en form som jag tror han har.

post-561-1197019141_thumb.jpg

Man sitter som klistrad i dem men de kanske är lite höga bak vilket ställer till det med 3-p bälterna.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...